Thursday, December 1, 2016

Sammanfattning: Tredje och fjärde månaden

Som jag redan skrivit, är det mer än garner jag rensar ut ur mitt liv. Faktum är att jag har rensat ut stora delar av mitt bohag. Jag har fortfarande prylar och jag känner då och då en enorm ovilja mot att göra mig av med vissa saker. Ju närmare du kommer den kritiska gränsern där du gör dig av med saker som du känner att du borde spara trots att du inte har någon användning för dem, detso jobbigare blir det. Samtidigt kan du inte bortse från det faktum av att i samma takt som saker försvinner, ökar välbefinnandet. Så här snart ett år efter att jag började röra runt i förråden, känner jag mer ro och ett större lugn än vad jag kan minnas att jag känt tidigare.

För en tid sedan tog jag tag i mobiltelefonen och rensade ut appar också. Jag gick vidare och tog bort timmar och åter timmar av uppkopplad tid till förmån för böcker och gammalt hederligt häng med flickvän och vänner. Och så blev livet lite roligare. Det är den huvudsakliga anledningen till att det tystnat här också. Behovet av att göra mig hörd eller ens dela med mig, försvann. Men jag tänker, att för min egen skull ska jag åtminstonde göra klart den här utmaningen. Så här kommer redovisningen från de två månader jag undlåtit mig att redovisa.

 Månad 3
13 800 gram  Sålt
     100 gram  Stickat

Totalt ut: 13 900 gram

(Jag är tämligen säker på att jag stickat mer än ett par sockar, men jag har varit dålig på att skriva upp vad jag har gjort och nu minns jag inte längre.)


Månad 4
8 950 gram  Skänkt bort
4 400 gram  Sålt
   250 gram  Stickat
Totalt ut: 13 600 gram
Total summa ut för dessa båda månader blir sådelses 27 500 gram. Vid det här laget har jag gjort mig av med nästan 40 kilo garn. Det är nästan elva och ett halvt års garnförbrukning. Nästan så att jag är lite imponerad själv...

4 comments:

  1. Bra jobbat! Verkligen imponerande!

    ReplyDelete
  2. Tycker det låter som du har helt rätt prio i livet :-) Och det är imponerande mycket garn du gjort av med! Heja!!
    Laila/garntrassel.wordpress.com

    ReplyDelete