Tuesday, September 6, 2016

Massavyttring


I helgen gjorde jag ett ryck och sålde av några kilo garn på Instagram samtidigt gick ett gäng auktioner som legat på Tradera gick ut. När allt packades i söndags kunde jag konstatera att 6 210 gram var på väg att lämna hushållet, vilket motsvarar 8,9 procent av stashen.

En skulle kunna tro att det nu syns att garnnivån sjunker, men så är inte fallet. Trots att jag i runda slängar avyttrat 10 kilo garn, råder fortfarande fullt kaos i det lilla krypin jag fått i mitt nya hem. Ny Tradera-rond är under planering och kanske är det dags att faktiskt lämna över ge-bort-garnet till sin nye ägare.

Jag kan inte låta bli att undra var den kritiska gränsen går, när kaos blir ordning och lagret blir hanterligt. Vad tror du?

6 comments:

  1. Jag har inte instagram (ännu?)så jag missar massor av härligt garn ser jag. Finns det någon möjlighet att kunna köpa 'lite' ändå? Letar efter aran/worsted/Dk merino och mix med merino.
    Jag hoppas att du snart ser skillnad, men misstänker att det är först när du gjort dig av med hälfen som den börjar märkas att det minskar I högen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lämna din e-postadress så skickar jag ett mejl till dig.

      Och det kan nog stämma att den kritiska gränsen är någonstans runt halva stashen...

      Delete
    2. Jag har
      annamalenasockmadness(at)gmail(dot)com
      Byt ut (at) mot @ och dit mot punkt
      Tusen tack

      Delete
    3. Detta autocorrect dot ska det stå - inte dit

      Delete
  2. Nästan 9 procent är ju mycket! Ja, kanske inte så det gör så stor skillnad när du tittar i röran men tänk att om du kör två-tre såna omgångar till så märks det ju tydligt att stashen minskat. Heja dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kanske det. Men två-tre sådana vändor till skulle fortfarande innebära att jag har 70 procent kvar. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

      Delete