Wednesday, April 1, 2015

Gissa ditt medlemsnummer på Ravelry

Ravelry har ju en väldigt massa medlemmar. Har du någon gång tänkt på vilken medlem i ordningen du är? Troligen inte. Det hade inte jag heller. Men så trillade jag över en liten formel för att få reda på det och givetvis kunde jag inte låta bli att testa.

Gör så här
:
1. Gå till din profilsida på Ravelry.
2. Tryck in följade knappkombination




(Pil uppåt, pil uppåt, pil neråt, pil neråt, pil vänster, pil höger, pil vänster, pil höger, B, A.)

Under datumet för när du registrerades dyker det nu upp ett nummer. Det är ditt "medlemsnummer".
Själv är jag Ravelry-medlem nummer 436 753. Helt onödig information men ack så kul!
(Och nej, det är inte ett skämt, men ni förstår väl att jag var tungen att lägga in det idag bara för att.)

Tack AnnaKika för att du hade länkat till den här posten om det här i For the love of Ravelry!

14 comments:

  1. Jag kollade det för ett tag sedan och förstås nu igen. Jag är Raveler #37090 =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du var tidigt ute med andra ord! (Undra varför svaret jag lade 1 april inte registrerades?)

      Delete
  2. Bra att du länkade. Ingeting fungerade tills jag såg att i diskussionen skulle det vara gemena bokstäver - b a, inte B A.
    mvh Raveler #2130609 ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojdå, jag måste ha kört på gemener av bara farten :D När gick du med?

      Delete
  3. Jag blev medlem dagen efter dig, så jag gissade ganska bra :) #437446

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nästan 700 medlemmar mellan oss på ett dygn. De hade kunnat bli rika på riktigt av det där... :D

      Delete
  4. Jag har testat det här en gång tidigare, mitt nr är 125638! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du var tidigt ute! Jag vägrade av principskäl att gå med i flera månader. Nu i efterhand fattar jag inte varför...

      Delete
  5. Ja, det där är ju så knasigt! Jag har faktiskt gjort det förut, men glömt hur jag gjorde. Tack! Jag är Raveler 200151 :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du var också ganska tidigt på tåget? :)

      Delete
  6. Replies
    1. Jisses, nästan först ju! Såg att de har över fem miljoner medlemmar nu. Galet!

      Delete
  7. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  8. Såg detta inlägg just nu... Har rätt dålig koll på bloggar, framför allt min egen sedan ett par år tillbaka. Men det funkade ju fortfarande att hitta medlemsnumret. Jag hade: 15352

    ReplyDelete