Saturday, December 13, 2014

Koftknappar


Jag packade in mig sjäv och tre knapplösa koftor i Micran och tutade ner till Tant Kofta idag. Jag har aldrig förstått mig på den enorma faschinationen av att köpa knappar och samla på hög, men jag är helt klart tacksam över att sådana människor finns (typ Lotta) och att de har sin hobby till salu.

Bilden ovan visar förslag på knappar till min KAL-kofta i handspunnet garn av gotlandsull. Jag låg hopplöst efter när senaste uppdateringen kom i måndags, men idogt kvällsstickande framför tv:n har gett resultat och jag är nu än redo för nästa avsnitt. I väntan på det tänker jag jobba med färdigställandet av de båda andra knapplösa koftorna.

7 comments:

  1. Replies
    1. Ja, jag gillade dem! Och jag behöver lite färg. Alternativet var grå pärlemoknappar. Skitsnygga, men väldigt... Grå... :)

      Delete
  2. Åh, det där blir fint!!! Jag är lika långt dom du.

    ReplyDelete
  3. En kul kontrast med så färgrika knappar. Den grå ullen ser fin ut, blir nog en fin kofta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lite lagom galet sådär. Men jag behöver lite mer färg! :)

      Delete
  4. Vad fint knapparna passar till koftan! Hoppas fåren snart har gjort upp så det räcker med blodbad. Gjorde förresten görgoa lammfärsbiffar häromdagen av köttet vi köpte av dig :)

    ReplyDelete