Sunday, September 28, 2014

En företagsam bebis


Så tänkte jag presentera anledningen till att det varit så tyst det senaste – Swedish Fibre. Man skulle kunna säga att det är en bebis. Det luktar tämligen ganska illa vid hanteringen ibland – och det tar upp en himla massa tid. Samtidigt är det är kul och jag vill helst inte vara utan det nu när det väl är igång. Skillnaden är väl då – förutom att företaget är tämligen dött rent biologiskt, att det varken skriker eller kräver mat.

Av loggan att döma kan du säkert gissa dig till var fokus i affärerna ligger (ull, ull, ull) men även försäljning av kött från egna djur (självklart slaktat på slakteri och godkänt av Livsmedelsverket) och kursverksamhet kommer ingå i konceptet. Så om du eller dina vänner vill lära er spinna, testa på olika metoder att preparera ull, lära er mer om skillnade och likheter mellan olika rasers ull eller något annat som rör spinning (spånad) eller fiber, är ni välkomna att höra av er så kan vi säkert ordna något som passar er – oavsett var i landet ni bor.

En hemsida och en webbshop är på G, men i väntan på att alla bitar ska falla på plats, har försäljningen inte dragit igång på allvar än. Men, jag smygstartar genom att åka till Grästorp och ställa upp mitt bord på Logårsdsstickningen idag. Med mig har jag färgad finull och om du vill kan jag visa hur man trollar ihop riktigt fina art batts. Kom förbi! Mer info hittar du här.

17 comments:

  1. Vad kul! Den där bebisen har du allt värkt på ett tag nu va? Hoppas att du får en härlig, ullig dag.
    /kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, tja, den har väl legat och värkt i två år eller så... Dags att den kom ut :D

      Delete
  2. Så utrolig spennende! Gratulerer med foretag! :)

    ReplyDelete
  3. härligt att den efterlängtade bebisen är här!

    ReplyDelete
  4. Eftersom jag inte är så värst blyg av mig så erbjuder jag mig att bli fadder

    ReplyDelete
    Replies
    1. Med din gedigna erfarenhet av att driva företag är det en deal ;)

      Delete
  5. Men åh vad coolt och kul! Grattis och stort lycka till! Jag vill köpa kött.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack!:)

      Höstens lamm är redan slutsålda, men vi kommer skicka några till i början av nästa år, troligen mars-april. Vill du att jag ska höra av mig när det börjar närma sig?

      Delete
  6. Häftigt och härligt :) Lycka till!

    ReplyDelete
  7. You go girl! Kommer bli skitfint detta, och går det tillräckligt bra lovar jag att börja kalla dig för galna får-kvinnan.. :) Väldigt trevligt att du tittade förbi senast, tycker vi gör om det, fast då tänkte jag kolla in de där 200 kvadraten, överväger att ta erbjudandet om rum med egen toalett :p
    Bamsekram och en rejäl spark i baken till dig!
    ps. har du fixat bild än?? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack för senast! Rummet är ditt! Name a date!

      PS. Sliter som ett djur för att få till just det. DS.

      Delete
  8. Så himla roligt! Grattis och lycka till :)

    ReplyDelete