Wednesday, June 25, 2014

Lugnet efter stormen


Någon dag framöver ska jag berätta om den lavinartade förökningen av djur på gården, men tills vidare nöjer jag mig med att säga att det är lite lätt hektiskt. (Note to self: djurungar blir ofta fler per hondjur och växer definitivt fortare än människoungar.) Att vi hade trettionio (!) gäster på midsommar gjorde det inte mindre hektiskt... Känner att det räcker med att ha gjort det där en gång. Men det var kul att träffa gamla vänner. En stickvän som jag inte sett på tre år, dök upp med sin familj. Sånt gillar vi!

En annan stickkompis som dök upp, var Eddy. Med en stickning, så klart. Efter den senaste tidens totala torka och brist på stickinspiration, kickade sticknerven igång igen när jag såg hennes flerfärgsstickade fårsockor. Så, jag tog fram några mönsterböcker och började rita och känner att tre veckors stickuppehåll är alldeles lagom.

7 comments:

  1. Gott att se att inspirationen är tillbaka. Du vet, när det regnar på prästen så skvätter det på klockaren osv......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni smålänningar har så lustiga uttryck... :)

      Delete
  2. Ser ut att bli ett par härliga strumpor! Kul att du hittade tillbaka till stickeriet så snabbt!

    Nu vill jag läsa om djuren, tack! ,-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, du är inte intresserade av ankor, Linda? :P

      Delete
  3. Det verkar som om du har fullt upp. Då vet du vad du ska göra i alla fall. =) Fina sockar. Jag har liksom kommit av mig lite när det gäller sockutmaningen från syster Yster...
    /kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fullt upp var det! Får snart tillåta mig själv en paus så att jag hinner andas också. Med tanke på vad du sagt om sockstickning tidigare, är jag grymt impad av din skörd så här långt! Borde du inte vara i mål snart? :P

      Delete
  4. Så fint du stickar! Ett under att du hinner. Själv stickar jag sockor i Fabel och sitter här med svarta fingrar :(. Attans vad det färgar av sig. Hoppas det ger sig i tvätten annars blir fötterna vackra =D

    ReplyDelete