Saturday, May 3, 2014

To stash or to de-stash, that's the question


Häromdagen var jag hos Eddy. Eddy har en stor koffert där hon förvarar sitt garn. Hon har nämligen lovat sig själv att inte skaffa mer än att det går ner i just den där kofferten. Än så länge klarar hon det – men hon måste sitta på den för att den ska gå igen.

Än så länge finns det inte i min värld att jag ska få plats med allt mitt garn i en koffert. Inte i två heller för den delen.

Men, jag håller på att de-stasha och en tid framöver kommer du därför hitta garner som behöver ett nytt hem här. Håll utkik!

5 comments:

  1. Din papillion blev superfin. Du är fin i "apelsinfärg" som hon sa - hon som bor i Borås.
    Allt garn i en koffert? Vågar inte ens tänka på hur många koffertar jag skulle behöva...
    /kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Själv sa jag brandgult. Varför snacka utrikiska liksom? Och jag skulle nog behöva ett berg med koffertar. Det är däför jag är så jäkla impad... :)

      Delete
  2. Imponerande att hon får plats med allt i en koffert! Jag har börjat göra mig av med sånt garn som liksom bara ligger och blir inget, men det skulle ändå inte få plats i en koffert, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Om man sätter det målet tidigt i "karriären" när man vill ha allt, kanske det fungerar? Jag hade mitt garn i fyra papplådor från IKEA till en början. Stashen växte dock snabbt ur lådorna...

      Delete
  3. Min dotter gav mig tipset att vakumförpacka garnet när mitt skåp inte längre rymmer allt ... ;)

    ReplyDelete