Friday, May 2, 2014

Potential för något riktigt bra, men...



Papillion blev min snuttefilt under ombordtiden. Jag var nästan klar med kroppen när jag mönstrade av. Sedan infann sig den stora tomheten och stickningen hamnade i ett hörn. För några dagar sedan tog jag tag i det, avslutade spetsdelen, fäktade klart ärmarna och i går kväll maskade jag av det sista.

Navia är verkligen sjukt trevligt garn att sticka i och ger dessutom ett tyg som är lika trevligt att ha på sig. Det finns liksom potential för att bli verkligt bra. Men (det finns ju alltid ett men) jag är inte helt nöjd med mönstets ärmkonstuktion som ger en del överflödigt tyg i vid armhålan. Det stör mig att det inte smiter åt där när passformen i övrigt är menad att vara tight. Jag kommer att få "känna in" tröjan lite innan jag bestämmer mig för om den ska modifieras (medelst sax och symaskin) eller om den helt sonika ska få knalla vidare till någon med större byst som kan fylla ut tyget mer än vad mina up-pushade taxöron kan göra. 

Fler bilder kommer när jag fått hit fotografen igen.

5 comments:

  1. Jag tycker att den är helt grymt snygg! Både mönster och färgen du valt har jag fallit pladask för. Jag har lagt till den i min kö på ravelry nu, för en sådan vill jag också ha!

    ReplyDelete
  2. Ser finfin ut här i alla fall!

    ReplyDelete
  3. Färgen är helt fantastisk, mönstret fram likaså. Men visst är det tråkigt när det färdiga plagget inte känns bra.

    ReplyDelete
  4. Ser härlig ut, ser fram emot att se fler bilder på den!

    ReplyDelete
  5. Ser grymt snyggt ut på bilden iaf! Hihi, up-pushade taxöron :-D fniss!

    ReplyDelete