Monday, May 5, 2014

Morgonmys med Holly


Holly och jag blev polare förra våren efter att hon lammat. Jag har hört att en del kvinnor tuffar till efter att de får smått. Jag tror något liknande hände med Holly, för hon gick från skygg och svåråtkomlig till hypersocial och lättfångad. Så, vi brukar sitta en stund och prata varje morgon. Eller ja, jag pratar och hon rapar gräs. Och buffar. Skulle jag sluta klia, buffar hon lite hårdare. Och lite hårdare... Häromdagen fick jag en kyss i baken när att jag lade lite mer tid på ett av lammen än på henne. Då sa jag sa till henne att det var baggfasoner och hon vet ju vad som hände med den Harry och sen lugnade hon sig lite...

3 comments:

  1. Helt underbar bild på kärlek

    ReplyDelete
  2. Tack! Känns extra bra när en spinnare som du säger så. :)
    Sländan är köpt på Överjärva gård. Tyvärr vobblade den lite från början, men jag bankade till kroken lite så den blev bättre.

    ReplyDelete
  3. Bra tips! JAg körde hårt med hammaren direkt. ;)

    ReplyDelete