Tuesday, March 4, 2014

Revanschsugen de luxe

Mitt Vasalopp 2014 tog slut i Evertsberg efter frytioåtta tungåkta och spårlösa kilometrar. Jag kan nog inte beskriva årets lopp utan att låta bitter, så jag låter bli. Men förutsättningarna var inte de bästa och jag hade helt klart inte krafter att staka mig nio mil utan spår. Om jag blev avskräckt? Inte en chans! Träningen inför Vasaloppet 2015 börjar idag. Med ett lungt pass för att mjuka upp de stela musklerna, men ändå.  Och i morgon flyger jag till Gotland för påmönstring. Det gäller att inte ta det för lungt för länge...

16 comments:

  1. Jag tycker det är jäkligt bra att fixa 48 km, stort grattis och lycka till på gotland

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja... Jag försöker förlika mig med det. Hade varit trevligare med 90 km, men under omständigheterna får jag klappa mig själv på axeln och ladda för nästa år.

      Delete
  2. jag är grympt impad!!! mycket bra kämpat. nästa år hoppas vi på bättre spår o du kommer garanterat grejja det!!!
    va??? Gotland??? nytt jobb??? grattis o lycka till kära lillasyster!
    kraMyz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vi kan väl säga som så, att jag nästa år ska vara tränad nog att klara även skitförhållanden. Går till sjöss igen och mönstrar på i Slite, därav Gotland.

      Delete
  3. Jag beundrar dig för att du gav dig iväg, och att klara fram till Evertsberg är också grymt med de förutsättningarna!

    ReplyDelete
  4. Grymt att du ändå orkade så långt, du kunde väl inte ha haft sämre förutsättningar. Bättre lycka nästa gång!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kankske får gå några pass hos dig för att träna upp insida lår och knämuskulatur så att jag blir mer stabil till nästa år? :P

      Delete
  5. Grattis till prestationen för en prestation är det att åka 48 km på skidor i det före som det var i söndags. Lycka till med ditt nya jobb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo... Och jag börjar förlika mig med det hela. Och som sagt, uppladdningen för nästa år har börjat :)

      Delete
  6. Beundransvärt! Och att du redan siktar på nästa, det är nästan ännu mer imponerande!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamen någon gång måste man ju ta sig i mål! Tänker som så, att om jag tränar och lyckas seeda upp mig ett startled eller två, är sannolikheten större att det finns spår att åka i. Men ska jag seeda upp mig måste jag träna. :P

      Delete
  7. Bra jobbat i Vasaloppsspåret!
    Grattis och lycka till med nya jobbet :-)

    ReplyDelete
  8. Låter så spännande att "mönstra på". Hoppas det blir bra, lycka till! Och bra jobbat i Vasaloppsspåret!
    Det är inget fel på Pinky; trevligt mönster men jag var inte nöjd med mitt garnval (babyregia+kidsilk) och hela känslan blev fel...är igång igen, tror det känns rätt nu!

    ReplyDelete
  9. Vill också åka! Fast själv tänker jag värma upp med tjejvasan 2015...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Funderar på den med. För att seeda upp mig inför "riktiga" Vasan. Vill inte starta i grupp 10 igen och tre mil är onekligen mer "lagom" :P

      Delete