Sunday, March 2, 2014

Mora nästa!

Grötfrukosten intagen. Skidorna är preppadepackat. Träningskläderna och nummerlappen på. Nu, två och en halv timme innan start är vi fast i bilkö. Min far som har 34 Vasalopp i bagagen säger att vi kommer sitta i den här kön i en timme. Han har också sagt att han tycker SYND om mig som debuterar i år. Det har kommit snö i natt och håller sig runt nollan. Jag frågade vad han trodde om det och han svarar att det INTE ser roligt ut. Fast han har en tendens till att överdriva... Han langar i år, så i Evertsberg får jag torra kläder och en kram om jag kommer in 10 minuter efter brorsan. DET lär dock inte hända. Han är tre startgrupper framför mig och har förutom en fin fysik också 10 lopp sedan tidigare. Jag får hitta någon annan att krama. Peppad är jag hur som helst! 

PS. Karin, visst var jag där! Den där affären är som en snuttefilt för vilsna skidåkare. 

12 comments:

  1. Lycka till, jag ska kika efter dig i spåret om tvn är påslagen :)

    ReplyDelete
  2. Jag sitter framför tv:n och hejar!!! Lycka till! :-)

    ReplyDelete
  3. Heja dig! Jag följer dig via appen och var lite orolig i början när truckeranda på hemsidan visade som om du var på väg tillbaka till Sälen! (Byt ut truckeranda till Trackern) Jag lyckas inte radera...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nog för att det gick jäkligt långsamt, men bakåt åkte jag inte! :D

      Delete
  4. Heja dig Elin, du är modig som vågar!
    Massa kramar på dig !
    Hälsningar från Gro

    ReplyDelete
  5. Har kollat på loppet på tv och det verkar som att det varit kämpigt för många. Hoppas du tagit dig i mål nu, eller är nära iaf. Hejja hejja!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kämpigt var bara förnamnet. Inga spår. Inte för oss som började i startgrupp 10 i alla fall... :S

      Delete
  6. Heja Elin!
    Lite galen är du allt. =) Jag hoppas att du lyckades ta dig hela vägen till Mora.
    /Anna

    ReplyDelete
  7. Hoppas att Vasaloppet gick bra för dig - själv skidade jag från soffan via TV:n och irl såg det väldigt slipprigt ut i spåren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slipprigt var bara förnamnet. Det fanns inget spår att ha skidorna i så de åkte lite som de ville. Många väldigt lustiga vurpor av ingen som helst anledning. Många skador också, tyvärr.

      Delete
  8. Replies
    1. Jag kom halvvägs. Laddar om och kör hela nästa år ;)

      Delete