Tuesday, March 25, 2014

Framåt


Värmlandströjan går framåt. Den blir lite mer figurnära än vad jag tänkt och ränderna hamnar på helt fel ställe om man nu vill framhäva det lilla man har (bröst) och döja det man har lite för mycket av (kramgo midja). Men vad fasen, jag har lärt mig massor. Som att ljusa partier blir väldig mycket bredare än mörka partier trots att de är på lika många maskor. Det är ju något jag egentligen vetat sedan tidigare, men jag är en sån där person som måste göra det själv för att det ska fastna. Och i ärlighetens namn, jag hade inte en aning om hur tröjan skulle bli när jag började med den. Alltså hade jag ändå aldrig räknat ut bredden på ränderna och sedan labbat fram vilken rand som skulle vara här eller där. Jag är nöjd. Det är det som är huvudsaken. Finliret tar vi nästa gång.

1 comment: