Wednesday, November 6, 2013

Kami(kaze) Hat



Jag stickade en Kami Hat till My. Hon fick den i Habo. Eftersom jag använder mitt eget (toklilla) huvud som mall, blir det inte alltid som man har tänkt sig. My hade något större huvud än mig... Men Mys dotter Fnuff har bevisligen ett huvud jämnstort med mitt och passar dessutom ypperligt i rosa. (Känns bra att barnavdelningsteorin verkar stämma.)


Egentligen spelar det inte så stor roll. Så länge den passar någon och någon blir glad, är jag glad. Och skulle ungen inte gilla mössan, vill jag helst inte veta, okej My?

Mer info om garn och stickstorlek finns här.


1 comment:

  1. hon älskar mössan :)
    det är en mössa OCH den är råååsa - vad kan bli fel liksom ;)
    eftersom hon e min dotter så blir juh du liksom moster eftersom du e min lillasyster och att få pressies av sin moster, som hon dessutom knåpat ihop själv, är typ bäst ever!
    puzz o kraMyz

    ReplyDelete