Monday, November 18, 2013

Bilder från gårdagens spinnkurs


Det spanns på Norra Gubberogatan 8 i går! Fem skitcoola elever fattade galoppen illa kvickt och fick till sina garn på nolltid. Jag hade riktigt roligt och jag hoppas verkligen att deltagarna hade lika kul! (Jag anar att det finns en eller annan som kan tänkas ha fått sig ett bett av "The Spinning Bug".) 


Som vanligt hade jag inte med mig kameran, men Ann-Christin tog några bilder som jag lånat från hennes Facebooksida. Nästa söndag är det dags för kurs nummer två. Tyvärr är den fullbokad precis som gårdagens kurs var. Däremot ser det ut att bli fler kurser hos Tummelisa efter nyår, så det blir fler chanser för dig som inte kom med i den här vändan.


Jättetack till Ann-Christin på Tummelisa och till Anna, Eivor, Carina, Ann-Marie och Karin Anna för att ni ville hänga med på kursen!

10 comments:

  1. Den där "The spinning bug" är en lurig en som biter till lite åt höger och vänster, jag tror jag fått en släng jag med...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, den biter så snart den kommer åt. Ibland kan konsekvenserna bli förrödande. Typ att man inte vill jobba, städa eller laga mat. :)

      Delete
  2. Den där Spinning bug har bitit mig rejält! Ni måste haft jättekul, härligt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är en farlig en, det är det! Du får slänga upp lite mer bilder på garnerna på bloggen!

      Delete
  3. Lite avundsjuk blir jag allt, så roligt ni verkar ha det!
    När jag får mer tid i mitt liv så står en spinnkurs först på min lista.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, får man någonsin mer tid? Min mormor sa att hon skulle få det när hon gick i pension för 25 år sedan, men hon har mer att göra än mig... :D

      Delete
  4. Verkar svårt! Vad duktiga ni var. Underbar bild med garn i regnbågens färger!

    ReplyDelete
  5. En vis kvinna sade:

    Ge dig tid

    (... inte riktigt samma som Ta dig tid...)

    I helgen skall jag ge mig tid. Kanske med sländan, och ett glas vin också :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ta det lite lugnt med vinet bra. Det har liksom en viss negativ inverkan på garnet ;)

      Delete