Tuesday, September 24, 2013

En tävling som tack

Det här är egentligen inte en tävling, det är en utlottning. Som ett tack från mig till alla er som läser, kommenterar och mejlar. Ni gör min dag!


Här är priserna:



Mjukt handspunnet garn med en salig blandning av fiber. Ull, silke och växtfiber. 
Egen blandning.
57 gram / 74 meter



En blandning av alpacka och olika växtfiber. Handspunnet.
Egen blandning.
102 gram / 182 meter.



En fiberblandningen kommer från HilltopCloud och innehåller BFL, silke, alpacka, seacell och merino och angelina. Handspunnet.
101 gram/ 118 meter


Allt du behöver göra för att vara med i utlottningen, är att lämna en kommentar och en e-postadress i det här inlägget så att jag kan få kontakt med dig efter lottdragningen. Om du tycker bättre om ett garn än ett annat är det lika bra att du uttrycker det också. Tråkigt om man får garn man inte vill ha, tänker jag.

Och bara för att jag är jäkligt nyfiken på hur du hittade hit, tänker jag lotta ut en liten extra (men hemlig) present bland dem som berättar hur de hamnade på bloggen från första början. (Det innebär att du kan vinna både garn och hemlig present, men det kan lika gärna bli antingen eller.)

Jag drar tre garnvinnare och en hemlig-present-vinnare nästanästa tisdag (8:e oktober). Din kommentar måste ha landat under inlägget senast klockan 12.00 (som i lunch) för att vara med i tävlingen. Utlottningen är öppen för alla, oavsett i vilket land du bor. Däremot förbehåller jag mig rätten att ge priset vidare om du inte hört av dig till mig en vecka efter att jag skickat ut mitt vinnarmejl till dig.

Lycka till!
Och igen: tack!

Allergier: 
För den som är allergisk mot pälsdjur bör det påpekas att garnerna har spunnits och förvarats i ett hus med pälsdjur. (Katt och hund [irish softcoated wheaten terrier].) Även om jag inte låter djuren rulla sig i garnerna, kan jag inte säga att de är "allergifria". Du vet bäst själv om det hjälper att tvätta garnerna för att bli av med de allergena ämnena.

58 comments:

  1. Vilka fina garner. Jag hittade till dig för så länge sedan att jag inte riktigt kommer ihåg hur. Något med att du är sjöman lockade mig att börja läsa och när jag sedan träffade dig på stickeventet i Habo ville jag såklart fortsätta för att följa ditt liv och stickande. Om jag skulle råka bli vinnare är det nedersta garnet i mina färger.
    Tack för att du delar med dig av ditt liv. Kram från Efwa

    ReplyDelete
  2. Jag sökte på stick- och virkbloggar för några veckor sen och hittade hit då. Virkar mer än jag stickar och tycker det är roligt att inspireras av andra.

    Lena - lena.m.we@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Jag hittade först hit via Medea, sen var jag ju tvungen att fortsätta se vad som händer.
    Jag tycker att det mittersta garnet är allra vackrast.
    Eva Andersson
    hakentorpet@telia.com

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Det är väl vi som ska niga (bocka) och tacka!
    Jag minns inte om jag hittade hit efter att du beställt markörer av mig, eller om jag förirrat mig hit innan. Hur som helst så är det här en blogg som fastnar. Humor och allvar i en härlig blandning tillsammans med handarbete, livet och djuren. Med ett skönt stänk av ironi. Kan inte bli bättre. Att vi träffas då och då gör ju inte bloggen mindre intressant. =)
    /Anna
    PS. adressen har du väl redan.....

    ReplyDelete
  6. Man är väl sent ute om det var kl 12 idag, men du kan ju få veta ändå. Hittade dig via Mygga och Frog och så träffades vi på förra årets Risbrogäddstickevent. Och på den vägen är det :-) Om jag är rätt i tid önskar jag det med röda strimlor=sista garnet i inlägget. cicci.holm@tele2.se

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klockan 12.00 NÄSTA tisdag fattar du väl! ;)

      Delete
  7. Hej!!
    Hittade din blogg via en annan blogg ,kommer inte ihåg vilken nu...men det var något fint du gjort som lockade mig! :)
    Det lila garnet eller garnet med rosa gillar jag bäst! Alltså de 2 översta! ;)
    Mvh/ Ingrid G

    ingridgerdin@telia.com

    ReplyDelete
  8. kan inte missas!!!
    kan tänka mig att adoptera alla tre härvorna! kan juh önska mig den minst sticksiga ;)
    undrar om jag hittade hit innan du var med i Habo, jag tror det... isåfall var det via mina irrfärder i zajberzspejz!
    puzz påre

    my.dahlgren@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Jag vill vara med
    margitahamid@hotmail.com

    Jag lockades till din blogg av det intressanta namnet

    ReplyDelete
  10. ååå! får jag också? älskar alla garn men det översta blev en favvis! sedan var det ju du som hittade mig. på ett stickcafé på redbergsskolan där jag virkade mormorsrutor i broderigarn. tur att du kom till undsättning! puss på dig

    ReplyDelete
  11. Jag vill gärna vara med och försöka vinna.

    ReplyDelete
  12. Selvspunnet garn, wow! For en pris! Utrolig fine!

    Jeg fant deg etter at du hadde lagt igjen kommentar i min blogg, og deretter havnet du rett i RSSfeeden min, for jeg måtte jo følge med videre :)

    ReplyDelete
  13. Villka spännande garner/blandningar,klart man blir intresserad och vill vara med.
    Hur jag ramlade in till dig första gången? Via antingen myggan eller rät&avig. Jag vet iaf att det var tack vare rät&avigs kommentar hos dig som jag träffade dig "på riktigt". Och det var en lyckoträff :-)

    ReplyDelete
  14. Klart man vill vara med på din utlottning. =) Alla 3 garner är fantalastiska, men det nedersta med rött är allra finast...
    Hur jag hittade hit? Det var genom syster Yster. Hon pratade om dig när ni bytt garn och jag blev nyfiken. En riktig stanker blev jag efter ditt första event hos Risbrogäddorna. Älskar din humor och allt fint du gör.
    /Kraaam

    ReplyDelete
  15. Jag vill vara med!
    Så klart jag gillar alla garner men det ljusa nederst gillar jag bäst.
    Jag hittade dig på allvar efter Habo -12 "Det är ju hon", för jag hade sett din blogg förut och kikat förbi några gånger.
    Allra första gången kikade jag nog in för att du heter just The knitting seaman, det lät spännande.
    Sedan förra hösten är jag mer regelbunden :-)
    Och jag tror du hittat mig också. För jag ser dig titta förbi då och då. Tack för det :-)
    Jag beundrar dig som spinner eget garn! De blir så fina!

    ReplyDelete
  16. Åhh vad fina garner! Jättefina allihop!
    Skulle gärna vilja vinna alltihop!!!
    Hur jag hittade din blogg? Du kom in i min butik och vi fick en trevlig pratstund och jag tyckte ju att det lät så spännande med spinning! Kram Ann-Christin

    ReplyDelete
  17. Jag surfade runt en dag för att stilla mitt stick inspirations sug och då snubblade jag över din blogg och fastnade direkt.
    Skulle vara en ära att få vinna dina garner alla är llika fina.

    Kram Cessa (cessa83@hotmail.com)

    ReplyDelete
  18. Superfina garner! Alla är så fina att det inte går att välja en favorit.
    Jag hittade din blogg genom att vi var på samma stickläger i Fattigskogen förra året :-)
    ullis.karlsson@telia.com

    ReplyDelete
  19. Hej!

    Träffade dig första gången på Stickeventet i Habo. Blev ju tvungen att läsa din blog efter det. Har kanske varit lite dålig på att läsa på sistone men nu är jag tillbaka.

    Kram Anne

    anne.fridolfsson@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Hej!
    Jag hittade hit för väldigt länge sedan, via någon annan stickblogg. Jag hittade först Ilsefins blogg (http://www.webtrotter.se/ilsefin/), och därefter var det bara att klicka sig vidare och till slut hamnade jag hos dig.
    Det är inspirerande att läsa om dina får och ditt spinnande. Jag önskar att jag hade tid att lära mig!
    /Rebecca

    ReplyDelete
  21. Jag gillar alla tre härvorna men allra bäst det rosa/bruna i mitten. Jag hittade hit när jag för några år sen leta stickbloggar att läsa och tyckte att det faktum att du var sjöman gjorde denna blogg extra intressant att läsa. Minns inte exakt när men har mina bloggar i bloglovin och därmed har jag hängt kvar.

    ReplyDelete
  22. Hej svejs!
    Vill gärna testa lyckan i din fina utlottning. Vinner jag så får du skicka VILKET garn du vill, alla är underbara!
    Hur jag hittade till dig från första början vet jag inte riktigt, men jag tittade nog in ganska snabbt efter att jag startat min egen för ett par år sedan. Förmodligen kikade jag nog på någon blogg som hade en länk till någon blogg, som hade en länk...osv osv. Du fattar!
    Extra kul att kika in hos dig sedan vi träffades IRL i Fattigskogen 2012. Hoppas vi får tillfälle att träffas fler gånger.
    Stickiga kramar
    /Ann-Britt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooops, glömde min e-post adress...
      ...annbritt.eklund@telia.com

      Delete
  23. Hej ! Har läst din blogg länge och hittade den via andra stickbloggar.Jag gillar det understa garnet bäst fast alla var fina.
    Mvh Maria F. iafahlen@hotmail.com

    ReplyDelete
  24. Hej! Jag har följt din blogg lite från och till, hittade den första gången när jag letade efter något (minns ej vad) och ramlade in på inlägget om garnaffär i Chicago. :) Sen tappade jag bort dig ett tag, men kom tillbaka lagom till fåren. :D
    Jag ville så gärna anmäla mig som försökskanin till testspinningen, för jag har aldrig spunnit en millimeter... men tänkte att du nog fått många svar :) Alla garnerna är fantastiska, men om jag skulle välja en favorit så var det mittengarnet, så härligt höstkaramelligt! Min mail är ac@elostirion.org

    ReplyDelete
  25. Hej Elin, kul med utlottningen.Jag gillar dina garner jättemycket,men tack vare dig kan jag numera spinna egna, även om de inte är riktigt lika fina (än).
    Hittade dig på ravelry och fick köpa din gamla kardmaskin. Trodde nog aldrig att jag skulle hitta en underbar, rolig kompis på det sättet...Kul att följa bloggen, du är svinduktig,även om du skriver "hanspunnet" istället för handspunnet (undrar vad du har i tankarna)! Men jag gillar din humor och gaist, även om livet är motigt ibland. Kram från Gro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, så bra att jag har en extramorsa som rättar mina stavfel. Undrar just vad jag tänkte på... :S

      Delete
  26. Ja, jeg vil gjerne være med i utlodningen!
    Jeg liker nok det rosa garnet i midten best (men alle tre er fine!!!)
    anne.skoyen@live.no

    Jeg fant bloggen din i en bloggliste på en eller annen svensk blogg for lenge siden, kanskje hos Tant Kofta? Jeg husker ikke lenger. Jeg liker godt å lese svenske blogger - i Norge strikker alle det samme og det er mange nesten like blogger, mens i Sverige er det mange veldig flinke og originale bloggere. :-)

    ReplyDelete
  27. Jag vill gärna vara med i utlottningen av dina garner. Helst skulle jag vilja ha alla men jag är en älskare av blått så väljer jag första härvan.
    Kommer inte ihåg var jag hittade din blogg utan bara att jag tyckte att det lät häftigt med en sjöman som stickade och spann. Nu är jag nog inne och kollar av din blogg några gånger i veckan och står där inget nytt känns det lite tråkigt.
    monica.egelby@home.se

    ReplyDelete
  28. Det är klart att jag vill vara med på din utlottning! Så fina garner!!
    Tror att jag hade sett din blogg då jag surfade runt lite på olika stickbloggar för 3 år sen. Sen träffades vi på sticklägret i Fattigskogen och efter det har jag följt bloggen. Det är en blogg som jag blir glad av :-)

    ReplyDelete
  29. Jag kommenterade för en stund sedan, men nu syns inte min kommentar. Dyker den upp igen så får du ta bort den ena helt enkelt, för nu gör jag ett nytt försök. :)
    Vill gärna ha chans på ett av garnerna och allra helst det längst ner, som är min favorit. Hur jag hittade hit första gången har jag glömt, det var typ flera år sedan, så jag får passa på den frågan. :)

    ReplyDelete
  30. Snygga garner som du spinner. Vi brukar träffas på stickeventet i Munkaskog, och så blir det i år också. Jag följer din blogg även om jag inte är så bra på att kommentera inläggen, så uppskattar jag vad du skriver om. Vi syns snart lisbethwendelstrom@hotmail.com

    ReplyDelete
  31. Hej!
    Prövar lyckan även om jag aldrig brukar vinna. Jag hitade din blogg via någon annan stickblogg som jag glömt vilken det var, och jag läser ofta men kommenterar sällan (trist, jag vet, jag måste skärpa mig!). Alla garner är lika fina, men om jag tvingas välja så är det första finast. Eller det i mitten. Elller det sista garnet. Jag vet inte, kan inte bestämma mig!
    Hälsningar,
    Karin
    karin.s.andersen@gmail.com

    ReplyDelete
  32. Åh, det sista garnet skulle jag vi,ja vinna om man får önska!:)
    Till din blogg hittade jag via Stick with us Podcast :)

    Frida_n_ljusdal@hotmail.com

    ReplyDelete
  33. Hej!
    Jag är gärna med i utlottningen. Stickar mycket för att fattiga nyblivna mödrar i Östeuropa o Afrika ska ha något att sätta på sina nyfödda barn. Hittade din blogg via Clara Stickar.
    Hälsningar, Linda B

    ReplyDelete
  34. Oj, här slänger jag mig på, dina garner frestar ju något våldsamt mycket. Hur jag hittade dig, länge, länge sen, kommer inte ihåg men helt klart har det haft något med spinning att göra.
    mia.odegaard@gmail.com

    ReplyDelete
  35. Hej hej, fantastiskt fina garner! Mittengarnet är nog min favorit om jag skulle råka vinna. Jag hittade hit från Clara stickars länklista :)

    nina_zach@hotmail.com

    ReplyDelete
  36. Oh, det var en bra fråga detta... tro hur jag hittade hit första gången? Via ngn annan blogg alldeles säkert! Men vilken?! Nä, jag måste passa på den frågan!

    Däremot är jag alldeles säker på att jag gärna skulle vilja vinna det översta garnet! :)

    ReplyDelete
  37. Jag har följt din blogg sen jag upptäckte att du spann, vet inte hur jag hittade den men du har inspirerat! Jag började spinna i januari så jag är nybörjare. Spinner mest fibrer från får i min närhet så därför vore det roligt med lite färg. Garnet i mitten skulle passa till grått..... eller hur?
    mvh
    elainesbild@yahoo.se

    ReplyDelete
  38. Jag minns inte hur jag hittade till din blogg, jag vet bara att jag gillar den väldigt mycket! :) Om jag mot förmodan skulle ha tur i utlottningen och vinna något, så spelar det ingen roll vilket garn. Alla ser lika ljuvliga ut!

    ReplyDelete
  39. Tack själv! Jag är så himla glad över att jag har lärt känna dig! <3

    ReplyDelete
  40. Jag minns inte heller hur jag hittade hit, men sedan jag sett dig i Habo har jag fortsatt följa dig. Jag beundrar din spinning, har inget tålamod själv. Ifall jag vinner vill jag helst ha det tredje garnet.
    gpce967(at)gmail.com

    ReplyDelete
  41. Vilka underbara garner och färger, gillar de två översta bäst. Har hittat hit från någon länk för länge sedan.
    Ha en härlig höst dag.
    s.christina.nilsson@gmail.com

    ReplyDelete
  42. Kjempefine farger. Så gøy med garn som er hjemmespunnet :) Jeg fant link til din blogg på "stick with us podcast". Gleder meg til å lese gjennom bloggen din for den ser veldig inspirerende ut.
    karina.skogen@gmail.com

    ReplyDelete
  43. Jag har följt din blogg ett tag, tror jag hittade hit från någon annan blogg - antagligen från Clara stickar.

    Om jag har tur och vinner skulle jag helst vilja vinna det översta lila garnet :-)
    asa.ogren@gmail.com

    ReplyDelete
  44. Hej!
    Hittade till din blogg via någon länk hos någon annan bloggare, blev nyfiken eftersom jag älskar havet. Tittar in då och då eftersom jag gillar din blogg.

    ReplyDelete
  45. Åh vilka fina garner! Mycket imponerad över att du gjort dem själv! Det mittersta garnet var såå fint, så fina färgkombinationer! Hittade hit till din blogg för allra första gången idag faktiskt och kommer definitivt att återkomma! En länk på Clara stickar-bloggen förde mig hit.
    E-post: lingon.karin@gmail.com

    ReplyDelete
  46. Jättefina garner, vill gärna var med och försöka vinna något. Jag blir glad vilket garn det än blir. Din sida hittade jag via en rekommendation hos Magganmagi och blev nyfiken eftersom min son är sjöman, jag har börjat sticka igen efter 25 år i träda, jag har lite får och gick en spinnkurs i våras. Trots att första inlägget hos dig handlade om Mollys tragiska elände (ursäkta att jag påminner dig om det) har jag fortsatt och kommer att fortsätta att följa dina förehavanden. Tack för en trivsam blogg.
    kri.annelund@gmail.com

    ReplyDelete
  47. Så fina garner och det är inte lätt att välja en favorit om jag skulle ha turen att vinna, hmm det landar nog på det nedersta. Jag minns inte hur jag "hittade" dig men jag tror att bloggnamnet gjorde mig nyfiken :). Jag gillar variationen på bloggen och mixen mellan djur och garn. Lite extra kul att du bor snett över älven från mig. Väldigt snett ;)

    ReplyDelete
  48. Det vore härligt att få sticka i ett unikt, handspunnet garn så jag vill inte missa utlottningen. Det första och det andra garnet är extra snygga. Jag har följt din blogg ett tag, läser gärna om dina får-upplevelser. Och så är det ju spännande att du är sjöman också. Jag brukar klicka mig hit via http://mariasgarnhandelser.blogspot.se/ - och det var nog så jag hittade dig första gången också.

    ReplyDelete
  49. Första gången jag hamnade på din blogg måste ha varit via stickameras hemsida. Det var nåt om att virka en tröja på en båt :-)

    ReplyDelete
  50. Så vackra garner, jag vill gärna vara med i utlottningen! Tur för mig att den förlängdes, så seg som jag är på att kommentera...

    ReplyDelete
  51. Så vackra garner, klart jag vill vara med i utlottningen! Hur jag hittade till din blogg första gången minns jag inte men jag har följt dig länge i det tysta. Det låter nästa lite creepy, det där. Men jag menar det på ett bra sätt.

    /Annelie

    ReplyDelete
  52. Vilka lyxgarner! Nu måste jag ju passa på att vara med!
    En härva skulle säkert räcka till ett par varma bebistossor :-)
    Jag tror nästan att jag hittade hit någon gång via Hedvig. Eller så hittade du mig först!

    ReplyDelete
  53. Handspunnet garn skulle jag sååå gärna lägga tassarna på :-)
    Jag trillade in hos dig via bloggen "Clara stickar"
    grettve@live.se

    ReplyDelete
  54. Vilken attans tur att datorstrulet tog slut i och med att jag fick en "ny" laptop!!!
    Vill alldeles väldigt gärna ha något av dina egenspunna garner!
    evahulten@gmail.com

    ReplyDelete
  55. Vilka fina garnhärvor! Hittade precis hit från Clara Stickar-bloggen och fastnade... Lägger in på min blogglista! :-)
    Översta lila och nedersta rödvita får mitt hjärta att klappa lite snabbare!
    charlotte.eliasson@gmail.com

    ReplyDelete