Friday, September 27, 2013

Damit

Vaknar upp med världens huvudvärk. Drack nog för mycket äppelcider på kalaset igår. (Ja, alltså, vi pratar om den alkoholfria, men ändå...) Upptäcker att det är helt vitt ute. Frost. Damit. Pelargonerna i krukorna utanför garaget är nog körda. Damit. Släpper ut fågelfäna (post om dem kommer) och inser att deras vatten har frusit. Fyller på nytt och känner hur jäkla kallt det är när vattendropparna skvätter upp på mina ben. Harry som förlorade ytterrocken härromdagen (dock inte utan kamp, herrejisses vad han bråkade) står och glor på mig precis som om jag är en elak jävel. Och jag tänker, att nu är det slut på det roliga. Nu får vi börja kånka vatten. Det har varit så jäkla bekvämt med sommar att jag helt glömt bort vintern. Damit.

No comments:

Post a Comment