Sunday, July 28, 2013

Utanför-lådan-stickning


Stickar på en Zickzackloop av Beate Zäch i egenspunnet merinogarn. Varken garnet eller mönstret är min stil och kanske är det just därför är det så befriande. Ett långt taggigt halsband, fem rader om och om och om igen. I regnbågsfärger. En solklar utanför-lådan-stickning.


Jag vet att det är när jag gör för mig otypiska saker, som jag växer mest. När jag vågar göra något som jag spontant inte är så förtjust i, bara för att finna att jag tycker ganska bra om det trots allt.

Mycket i mitt liv handlar just nu om att göra otypiska saker och om att våga. Så jäkla läskigt att det inte är sant. Samtidigt jäkligt skönt och befriande. Och jag tror att vi alla behöver göra sådana där saker ibland. Ta ett steg utanför bekvämlighetszonen. Köra en annan väg till jobbet, sticka ett jättestort projekt på stora stickor, våga slänga i lite extra kryddor i grytan, våga dejta den där personen som är så snygg att man egentligen inte vågar och... Ja... Våga lite. Vi borde våga mer! På alla plan. Länge leve modet!

6 comments:

  1. Verkar ju bli riktigt snyggt!

    ReplyDelete
  2. Ska försöka hänga på där... Om jag vågar ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, du kan ju färga håret råttfärgat som omväxling ;P

      Delete
  3. Så fräck! Den tror jag blir riktigt häftig och färgerna ser läckra ut.
    Den som inget våga, den inget vann!
    Ha det gott och var rädd om dig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helt rätt! Dock lättare att våga i stickning än att våga i livet. :P

      Delete