Friday, May 10, 2013

TIPS: Prova på spinning i Vänersborg i morgon


Nyfiken på att lära dig spinna? Vill du testa några olika spinnrockar? I så fall tycker jag att du ska ta en titt förbi Hantverksmarknaden på Restad Gård i Vänersborg i morgon lördag.

Jag kommer sitta i Hantverkshuset (Studieförbundet Vuxenskolans lokaler) och demonstrera spinning 10-15. Eftersom jag har svårt att prioritera kommer jag ta med mig alla mina (tre) rockar och säkert två kilo hanspunna garn i olika färger och tekniker.

För dig som vill prova på Ashford Elizabeth, Louet Victoria eller Majacraft Rose är det ett toppentillfälle! Jag kommer ha med mig ull som du kan provspinna med.


Oavsett om du vill spinna, titta, klappa garn eller bara prata stickning eller hantverk är du välkommen!

(Jag kommer inte ha någon försäljning, så det är helt okej att komma och titta och sedan gå därifrån utan att känna sig dum för att man inte köpte något.)

Vi ses?

9 comments:

  1. Smått sorgligt att bo för långt bort:(
    Härliga garner på bilden! Särskilt det lilamelerade nere till höger och det varmt orange (fast det är inte "min" färg)
    Hoppas du får en toppendag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket! Och ibland händer det att man fastnar för en färg som inte är "ens egen". Jag tycker man ska låta sig falla för trycket då. Omväxling förnöjer! :)

      Delete
  2. Hade ingen aning om att det var hantverksmarknad där.... synd att jag inte visste, då hade jag nog planerat om lite. Hoppas du haft en trevlig dag där :)
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annonserades nog bara lokalt. Kanske att det var med i TT/ELA. Hur som helst, nästa gång hojtar jag till lite tidigare, det är rätt bra grejor som visas där.

      Delete
  3. Hoppas dagen var lyckad! Kom inte iväg - fastnade med annat. Har kollat hjulet, det är ohjälpligt skevt :-( Men jag sparar valda delar av resten.

    Ha det gott!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inga problem med rocken, jag tror jag fixat en ny åt dig ;)

      Delete
    2. Låter spännande! Julafton i maj :-)

      Delete
  4. Spännande. Skulle vara roligt att pröva på någon gång! / Annika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bara en varning, har man en gång börjat kan det vara svårt att sluta... ;P

      Delete