Wednesday, April 17, 2013

TANKESTÄLLARE: Den faktiska kostnaden av en virkad badrumsmatta

Foto: Rät & Avig
Vad tror du att den här mattan kostar? Ann-Britt har gjort en jäkligt kul uträkning om hur mycket hennes nya handvirkade badrumsmatta skulle kosta om den såldes med rimlig betalning för nedlagt arbete. Det framgår inte om momsen ingår, men för att dämpa chocken lite kan vi väl låtsas att den gör det.  Jag tycker hur som helst det är värt en tankeställare.  

Ta en titt här!

Uppdatering: Priset var visst exklusive moms.

2 comments:

  1. Kul att du tittade in hos mig.
    Kostnadsberäkningen var förstås mest på skoj, men när man tänker efter är det nog inte så dumt att ta sig en funderare över tid och arbetsinsats.
    Vi måste bli bättre på att värdera vårt arbete!
    385:- är den summa jag debiterar per timme när jag gör arbeten på timtid som konsult i skogsbranchen och det är inget hutlöst pris. Det är exkl. moms (ska genast förtydliga i mitt inlägg) ;o)
    Kramar
    /Ann-Britt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tycker den var störtskön! Gäller bara att hitta rätt målgrupp :D

      Delete