Thursday, April 25, 2013

Godmorgon!


Hur var det nu... En flicka ska vara glad, kåt och... oinflammerad?

Sist jag hade en liknande look hade en hårsäck i nedre ögonlocket blivit inflammerad. Det var julen 2006 eller kanske julen 2007. När svullnaden gick ner fick jag ett gigantiskt blåmärke och såg rejält misshandlad ut. Några hade mod att fråga om killen slog mig. (Jag var singel då och den enda killen jag dejtade var så liten och tunn att jag gjort mos av honom bara jag satt mig på honom.) Trots det var det ingen som köpte den helt sanna förklaringen om ögoninflammationen.

Det gör jäkligt ont, faktiskt. Inte bara ögat, det har spridit sig ner i kinden. Ska till vårdcentralen. Hoppas de har ett mirakelmedel.

Väntar för övrigt på bättre väder (eller rättare sagt bättre ljus) så jag kan fota sockarna för den ovetenskapliga utvärderingen. Och så planerar jag en tävling med handspunna priser. Håll ögonen öppna! (Eller ögat, om du nu ser ut som jag...)

21 comments:

  1. ajje :(
    stackars lillasyster!
    tvätta med kamomillte, det är antiinflammatoriskt o funkar toppen på ögoninf. håller tummarna att VC kan hjälpa oxå!
    puzz o kraMyz

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamomillte var något nytt! Får se om jag vågar prova det någon gång...

      Delete
  2. Aj då!
    Krya på dig! Hoppas du hittar något mirakelmedel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Låter inte som om det finns mirakelmedel, men bara det gör lite mindre ont är jag mer än nöjd. :S

      Delete
  3. Usch då!
    Sådär ser jag ut om jag tar antiinflammatoriska (ironiskt nog!) läkemedel, typ Ipren och Diklofenak och sådant. Har plötsligt blivit allergisk mot det senaste åren och det leder till att ögat (bara ena, alltid högra) sväller igen och att ögonlocket blir som en liten vätskefylld korv. Mycket skumt. Så jag vet att det inte är något kul att ha det sådär! Hoppas VC bjuder på något hejdundrande botemedel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kroppen kan reagera konstigt på många sätt. Har en vän som blir sjuk av vissa läkemedel, men det är mer så att kroppen pajjar helt på henne än att vissa delar svullnar upp. Som tur tål jag värktabletter och dem nyttjar jag idag! :)

      Delete
  4. Usch och fy, det ser inte roligt ut alls! Håller tummarna för att åtminstone det onda släpper fort, oavsett om det blir med hjälp av medicin eller av sig självt.

    ReplyDelete
  5. Men aj! Det där ser besvärligt ut! Hoppas det går att häva det där snabbt!!!

    ReplyDelete
  6. Stackare där! Du får klappa lamm och ta det lugnt. Jag ska blunda med ena ögat en stund för sympati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så snäll du är! Hur kändes det? :P

      Delete
    2. Inte lika illa som för dig!

      Delete
  7. Aj! Så där hade jag för några år sedan, då var det ögoninflammation OCH samtidig bihåleinflammation. Hoppas att du har fått hjälp!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aj! Det är lite som halsfluss och magsjuka samtidigt. INTE kul. Fast jag har tur, jag har bara inflammationen :)

      Delete
  8. Men usch, din stackare! Hoppas att det håller sig i det ena ögat och såklart att det går över snabbt!

    ReplyDelete
  9. Hoppas verkligen att du blivit lite bättre under dagen!
    Jag hade en vanlig vagel för lite sedan och det räckte bra...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det har tagit lite längre än bara en dag för att det ska bli bättre, men det är på rätt väg nu. Och vaglar kan vara illa nog!

      Delete
  10. Nej, inte oinflammerad. Tacksam ska det vara, tacksam! :p
    Hoppas det försvinner fort, det ser högst obekvämt ut. KRAM

    ReplyDelete