Wednesday, April 17, 2013

Bojkotta ordverifiering!

JAG TRÖTTNADE PÅ spam för ett tag sedan. Med tungt hjärta slog jag på ordverifieringen. Jag hatar ordverifiering. Det dödar liksom lusten att kommentera. Dödar min lust att kommentera. Kändes som om jag syndade.

Men för inte så jättelänge sedan gjorde Fiffel och Tråd ett inlägg om hur man gör för att undvika skräpposten - utan att behöva ha någon ordverifiering. Äntligen! Eftersom Fiff sammanfattat det så bra, citerar jag henne rakt av:

"Det var intressant att höra hur några av er har tacklat problemet med skräppostkommentarer. Jag kände igen mycket av det ni tog upp! Precis som flera av er skrev så är det i stort sett bara på äldre inlägg som skräpposten dyker upp. Men jag visste faktiskt inte att man kunde ställa in att man ska godkänna kommentarer på inlägg som är ett visst antal dagar gammalt. Det är ju superbra! För jag har inte lust att godkänna alla kommentarer som det är just nu.

Jag har inställt så att jag får mail när någon kommenterar. Tycker det är trevligt att få veta direkt när jag får en ny kommentar. Alltså har det blivit en del skräp i inkorgen på sistone. Och även jag har haft mer problem med vissa inlägg. Särskilt ett. Men då gick jag in på inlägget och ställde in så att befintliga kommentarer syns, men att det inte går att kommentera längre.


Det känns ändå som om vi alla har i stort sett samma problem. Nu tacklar jag det hela genom att jag ska godkänna alla kommentarer på inlägg som är mer än en vecka gamla. Det verkar funka riktigt bra hittills!
Så jag fortsätter kriget mot ordverifieringen, och jag hoppas fler hänger på!"

Så nu när ni vet hur ni slipper skräpinläggen, ta bort ordverifieringen ni också! Snälla!

11 comments:

  1. hej sötan! kul att du gillar mitt garn. har redan börjat sticka och det blir verklighen hur fint som helst!!! miss you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grymt! Vi får ta en kaffe en dag framöver så du kan visa :)

      Delete
  2. Ja, gör det! Blir så less när jag skrivit en kommentar och sen ska jag dessutom behöva stirra på en pluttig bild och försöka tyda nått, sjukt tråkigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker att ordverifieringen den blir svårare och svårare att tyda... Till slut ger man ju upp... Men nu ska den vara borta härifrån i alla fall.

      Delete
  3. Håller med! Det är så frustrerande med ordverifieringen. Jag har haft inställt på 14 dagar sen länge men ändrar nog till 7 dagar nu eftersom jag fått en del spamkommentarer sista tiden.
    Tack för att du påminner, alla vet not inte ens om att de har ordverifieringen påslagen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väldigt frustrerande. Får svårare och svårare att tyda bokstäverna. Åldern? :)

      Delete
  4. Tack, jag irriterar mig på dom bokstäver och tal som kommer upp för jag är minst lika blind som ett spam tror jag, klarar inte tyda dom kråkorna. Själv har jag använt mig av detta i flera år nu, har ännu inte fått spam på nya inlägg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har inte heller fått något sedan jag gjorde om inställningarna. Super!

      Delete
  5. Hej! Kul att du kommenterade på min blogg och då hittade jag hit.
    Jag håller med helt angående ordverifieringen. Trodde jag var ensam om att reta mej på den. Jag har inte bloggat så länge och har nyligen ändrat så jag bara behöver godkänna kommentarer på inlägg som är äldre än 14 dagar. Tidigare skulle jag godkänna alla men det kändes inte helt bra.

    ReplyDelete
  6. Precis som du så slog jag på ordverifieringen för att slippa spam men det där andra med att godkänna kommentarer är nog det mindre onda av två trista ting, tror att jag ändrar bums! :-)

    ReplyDelete