Saturday, March 2, 2013

Och så var vi en till...



LILLEN ÄR HÄR. Fortfarande namnlös men glad ändå. Tänkte att det är lika bra att han kastas ut i verkligheten med allt vad det innebär. Så vi har sniffat på husets katter, på grannens hund, på fåren, tagit en tur med bilen och smugit i bondens ladugård. Ladugården var väldigt skrämmande och fåren var uppenbarligen mer läbbiga i dagsljus än i gårkvällens mörker.

Annars verkar han ta det hela bra. Det var lite pipigt de första fem minuterna i bilen när vi åkte hem i går, och en stund när vi väl kommit hem och han inte hade den blekaste av var han hade hamnat. Men med undantag för det verkar han gilla läget. Följer med i kopplet, bajsar bara lite inomhus (my bad), leker vilt och bits massor. (När jag tillåter honom att göra det.) På sätt och vis är han en bebis, men jag har inga planer på att behandla min hund som ett barn. Vill bara klargöra det.

Rasen är Irish Softcoated Wheatern Terrier och åldern är åtta veckor och jag tycker redan väldigt mycket om honom.

12 comments:

  1. ÄNTLIGEN! Jag har väntat-väntat-väntat på det här inlägget! =)

    Vad härligt Elin! Jag är faktiskt ganska avundsjuk, jag vill också ha en valpis ju... Ser fram emot att träffa er bägge på måndag!

    ReplyDelete
  2. Linda: ...och jag som inte ville ha det... :) Ska bli skitkul att träffa er på måndag. Vi lägger honom i hårdträning med en gång! :P

    ReplyDelete
  3. Så söt! Lycka till, jag hoppas ni får det riktigt bra tillsammans.

    ReplyDelete
  4. Så fin!! Inga lammungar är...?/Anita på Gotland

    ReplyDelete
  5. Såg bilden på facebook igår, bedårande söt!

    ReplyDelete
  6. Han var ju helt bedårande söt....

    ReplyDelete
  7. Å, gratulerer! Så utrolig fin!

    ReplyDelete
  8. Det ska vara varningstext före sådana där bilder...
    GRATTIS till sötnosen! Härligt liv ni har framför er.
    (Och softisar är så mysiga!)

    ReplyDelete
  9. Stort grattis till tillökningen, han var underbart söt

    ReplyDelete
  10. wiiii så söt han är :) grattis till er!
    tycker han ser ut som en Ture ;)
    puzz påre lillsyrran

    ReplyDelete
  11. Åh, jag är så avundsjuk så jag nästan spricker!

    ReplyDelete
  12. Har försökt kommentera flera gånger, men det verkar inte funka på min iPad. Var tvungen att sparka igång datorn...

    Han är en riktig sötnos! Tycker Eddie är ett passande namn, med tanke på stamtavle-namnet. ;)

    ReplyDelete