Saturday, March 16, 2013

Monstret har fått ett namn



HAN HAR FÅTT ett namn. Efter ett monster.

Vi funderade seriöst på en rad arabiska namn och testade Yossuf en period. Men det föll sig inte helt naturligt att säga. Och så började jag fundera. Hans kennelnamn är Iron Maiden. Maiden har ett monster till maskot. Maskoten heter Eddie. Så vi testade och ganska snart stod det klart att det var så han skulle heta.

Under de två veckor Eddie varit här har han växt. Inte så att jag själv ser skillnaden, men jag känner den när jag lyfter honom. Och på att han faktiskt har kraft nog att vrida sig ur famnen om han skulle vilja det. Dessutom har han har fått mer spring i benen och mer gnag i tänderna. Häromnatten slaktades sambons telefonladdare och idag smet den lilla jäkeln iväg med en glödlampa. (Hann få tag i honom innan han började tugga på allvar, vill helst inte tänka på hur han hade sett ut i käften om han lyckats få sönder glaset...)

Han skäller inte, gnäller ytterst lite och sitter oftast på kommando. Ibland kan han ligg och stå också, men det beror på vad som händer runtomkring. Och hur gott godiset är. Falukorv är han tokgalen i och då är det sådär med träningsdiciplinen. Övar mycket inkallning med honom också. Koppel går han rätt bra i av sig själv. I det stora hela känns han som en ganska lätt hund, vilket gör mig livrädd för hur potentiellt jobbigt han kan bli i tonåren. Fast det återstår väl att se. So far, so good.

3 comments:

  1. Hej där Eddie!
    Ska bli kul att läsa vad din matte ev. skriver om sisådär 6-8 mån ja...;)

    ReplyDelete