Sunday, February 17, 2013

Morgonskratt


JAG GÅR UPP snortidigt för att serva bror och sambo med käk inför deras hundrafemtioelfte skidlopp i år. De ska båda åka Vasaloppet om två veckor och nu har de har hört att i Jönköping, där finns det snö. Självklart går de upp klockan halv sex en söndag för att åka de där 15 milen för att komma dit. Eftersom jag inte har lust att stå och frysa bredvid spåret, fixar jag frullen istället.

Hur som helst, jag vaknade mycket tidigare än dem och hur slår man ihjäl tid sådär på morgonen innan stickfingrarna kommit igång? Jo, man surfar. Och jag trillade över det här blogginlägget. Det var morgonens skratt. Dagen börjar bra!

6 comments:

  1. Haha! Bra länkat, precis så är det.
    Och det är sant, det finns snö i Jönköping. Jag antar att det finns spår både i Axamo och vid IKHP-stugan. Men jag kan tipsa om skidspår i Falköping också. Där har man kört med snökanoner i spåren. (jobbar med en av "kanon-gubbarna")
    Jag får gratulera till den lille krabaten. Fast jag älskar mina "små änglar" över allt annat kan jag med facit i hand säga att hund nog är ett bättre val än barn. Hund är liksom bättre för samvetet. =) Tänk vad den lille pälsbollen kommer att ha att stå i när han ska hålla koll på både katter och får. Nu måste du väl skaffa ett par höns också? Så att du har ägg till en riktig skid-frukost. =)
    Kram!

    ReplyDelete
  2. Åh, vilket roligt inlägg! Det var vad som behövdes för min del denna söndagmorgon.
    Visst finns det snö i småland, jag kanske till och med kan stå till tjänst med natthärbärge om de/ni ska göra ett sista ryck nästa helg?
    Sarah

    ReplyDelete
  3. Hahaha! fantastisk! Tror jommen jeg må tipse flere!

    ReplyDelete
  4. Myggan: Höns har diskuterats. (Jag vill ha Araucanior.) Men nu kommer den tilltänkta hönsgården bli hundgård (ja, det var en hundgård från början också) så nu får vi se. Kanske ska ta det lite lugnt. Se hur det går med lamningen. Uppfostra hunden. Bygga klart fårens sommarhage... Sen kanske fundera på hönshus.

    Sarah: Hon är rätt kul den där tjejen. Humor!

    Monstermönster: Gör det! Ju fler som skrattar, desto bättre. Alla blir liksom gladare då :D

    ReplyDelete
  5. Vad pratar vi för datum? Men du skulle ju följa med! Du behöver inte frysa i nåt spår inte. Kanske kunde sammanstråla med Mygga oxå? Och jag har ju en uppsats att locka med ... ;-)

    ReplyDelete