Sunday, January 27, 2013

Lysande röd


STICKAR PÅ EN tröja i ett garn som är så rött att det inte går att fota. Är rätt skeptisk, om jag ska vara ärlig. Men jag har massor av garnet liggande i gömmorna och vet inte riktigt vad jag ska göra med det annars. Ibland slår snålheten till. Man vet att man betalt x antal kronor för nystanet och vet att man inte kommer få mer än Y kronor för det om man säljer det på Tradera. Visst är man barnslig?

Fast även om tröjan skulle bli en katastrof rent färgmässigt, behöver man alltid en rejäl ulltröja att jobba i här hemma. Tröja nummer tre är därmed på G.

7 comments:

  1. Varför inte sticka in lite reflexgarn i den och ha den som utejobbart/älgjaktströja? Bra att synas på vischan vettja! Är grymt impad av den blårandiga. Så snygg! ... och hur går det på lammfronten? Är damerna tjocka eller baggen inkompetent?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reflexgarn? Hemska tanke! Men visst, det hade kunnat vara användbart... Är nöjd med den blå tröjan, supermjuk. Hur det går med lammen vet jag ärligt talat inte riktigt. Några av tackorna har lagt på sig en del, men jag kan i ärlighetens namn inte säga om det beror på småttingar eller om de bara ätit upp sig. Vi får se i maj! :)

      Delete
    2. Haha.. vad gör man inte för att synas! Har själv inte provat reflexgarn, bara sett en virkad stjärna i det som var rättså söt. Kör du med väst när du ska ut i mörkret så blir det nog bra.
      Vad heter garnet du stickar med? Du kan väl fota det med en vinterblek tomat brevid så vi får se nyansen?

      Delete
  2. Tröja nummer tre kommer att bli en fin färgklick. Se till att använda den så att den kan lysa upp mer än bara i garderoben och i fårhuset. Du blir kanonfin i rött.
    Hur blir nr 2?
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nummer två... Den blir väldigt lila... Bild kommer! :)

      Delete
  3. Jag har i princip aldrig burit rött tidigare...men nu har jag stickat mig en röd tröja och jag älskar den! Tror du blir fin in din röda :-)
    Jag är seg...men jag tänker på dig och SKA höra av mig snart :-)

    ReplyDelete
  4. Någon gång ska ju vara den första... Med rött, alltså. Var ett tag sedan jag använde det också. Får se hur det blir.

    Skriv du när du orkar. Vet hur det kan vara. Puss!

    ReplyDelete