Tuesday, January 1, 2013

Hjärta + Mormor = Sant


JAG SKIPPAR DET där med årskrönikan och flashar mormors julklapp istället. Mitt första flerfärgsprojekt och jag är mycket stolt. Fast jag gjorde det där klassiska misstaget att sticka en socka i taget, vilket har reulterat i att ena sockan är rätt mycket mindre - och kortare, än den andra. Över huvud taget är de lite tajta och mormor har oroat sig för att inte få på sig sockarna om hennes fötter är svullna. Jag har sagt till henne att hon bara får använda dem när hon har osvullna fötter.

När jag sitter och tittar på bilden upptäcker jag att jag stickat två likadana färgrepetetioner efter varandra också. Lustigt att jag inte sett det tidigare.Fast det får vara så. Det är handgjort och då ingår missarna i paketet. Annars kan man alltid hävda att de är designade på det viset.

Mönstret finns här. Jag använde DROPS Fabel och det gick åt 85 gram. (Till storlek 38.)

8 comments:

  1. Dom är ju stiliga sockorna, ser att det fattas en bord också men vad gör det? Kanske hon kan använda dom i sängen över natten, då brukar inte fötterna vara så svullna?

    ReplyDelete
  2. Jag tycker dom är fina!! Gott Nytt År!!/Anita på Gotland

    ReplyDelete
  3. Det kanske därför den ena sockan är kortare? Fina är dom i alla fall!

    ReplyDelete
  4. Boggs fanns inte på lager dessvärre när jag beställde, men nu är boken på väg hit. Tackar som alltid för dina goda tips och följer dom bäst jag kan :)

    ReplyDelete
  5. Anita: Tack vad snäll du är!

    Manduzana: Du har helt rätt, stickade två röda på raken och missade helt den svarta emellan. Får fixa till det vid tillfälle. (A-l-d-r-i-g?)

    Hanna: Tack! :)

    Mia: Tack! OCh du kommer inte bli besviken på Boggs, lovar!

    ReplyDelete
  6. Fina blev de i alla fall! Och det kanske är när fötterna är svullna hon borde ha dem? Som varma stödstrumpor ungefär...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, jo det är ju en tanke. Ska introducera det för tanten och se vad hon säger. Känner jag min mormor rätt kommer hon nog bli lite orolig för att behöva klippa upp dem... :)

      Delete