Monday, December 10, 2012

Potatismos


VI BÖRJAR MED att inte prata om bilen. Sedan kan vi gå över till att berätta om Potatismossockarna (Pomatomus som jag berättade i går) fotades med mormor som fotmodell - men utan minneskort i kameran. Eftersom sockarna ligger nedpackade i ett igenklistrat kuvert har jag bestämt mig för att bilderna jag tagit får duga. (Se här.) När jag väl fått upp ångan och begripit mönstret växte självförtroendet och därför kan jag till  sist jag även visa upp ett par "potatismuddar". En av mina bästa vänner brukar använda gamla avklippta sockar som handledsvärmare. Tänkte att hon kunde få lyxa till det lite i jul.

PS. Det blev Potatis eftersom det tog mig fyra månader att lära mig att de hette Po-ma-to-mus. Potatis var lättare att säga och framför allt lättare att komma ihåg. DS.

3 comments:

  1. potatismos, jo men det passar ju bra, ett namn jag ivarje fall kommer ihåg. stiligt blev det, ser otroligt ivecklat ut.
    Lycka till med den fyrhjulade :)

    ReplyDelete
  2. Heja dig! Kanske skulle jag också våga mig på ett par?

    ReplyDelete
  3. Manduzana: Du hade klarat dem lätt som en plätt. Du kan läsa mönster. Det kan inte jag.

    ReplyDelete