Sunday, October 28, 2012

Tji fick jag!


JAG TRODDE VERKLIGEN att jag var på väg åt rätt håll. Efter att ha varit sjuk med halsont i en vecka, önskade jag att det snart skulle vara över. Men varje morgon jag vaknat har det varit något nytt. I gårkväll var jag glad över att den värsta snuvan gett med sig och att jag nästan kunde andas normalt. Men det betyder givetvis inte att jag håller på att bli frisk. Dunderförkyldningen har bestämt att jag klär bäst i svullna rödsprängda ögon med gult gegg. Så jag fick ögoninflammation istället. Efter en rejäl uppfräschning (kunde ju inte öppna ögonen när jag vaknade) såg jag ut så här.

Det enda positiva med den här konvalescens är att jag snart är klar med min Katharine Hepburn Cardigan.

13 comments:

  1. Men herregud! Inte var det meningen att just du skulle få med dig alla baciller ifrån Habo. Tur att du kan se det positiva i eländet.
    Krya på dig!
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inte just jag? Mycket nyfiken på vem du hade velat bussa bacillerna på! :)

      Delete
  2. Men fy för den lede! Ögoninflammation suger ju riktigt mycket. Stackars dig.
    Å andra sidan kikade jag in på Ravelry för att vad det var för kofta... Underbart fin.

    ReplyDelete
  3. Fy, så uschligt det kan bli! Kram från mig och fåren!

    ReplyDelete
  4. Stackare! Hoppas alla baciller låter dig vara ifred snart så du får bli frisk!

    ReplyDelete
  5. Det hade ju varit mer rättvist om vi fördelat bacillerna lite. =/ Jag hoppas att du blir bra snart.
    /Kraaaaam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Virus är inte rättvisa men tack ändå :) Nästa gång skickar jag dem till dig!

      Delete
  6. Såg att du skrev till Mia om en handvevad kardmaskin. Det låter som något jag måste ha. Skulle du kunna ge mig tips på märke och inköpsställe. Hade varit himla gullig tom du hade ett par minuter att hjälpa mig. Är liksom novis på detta så jag behöver kunniga mentorer.
    Kramar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Självklart! Om vi ska göra en lång historia kort skulle jag rekommendera Ashfords kardmaskiner. Och avråda dig från Louets. Ashfords går att köpa på Fibershoppen.se. Finns de inte med på hemsidan kan du bara skicka ett mejl till Annuska.

      Om du vill ha den långa versionen eller harr fler frågor kan du skicka ett mejl till theknittingseaman@livs.se.

      Delete
    2. Theknittingseaman@live.se ska det så klart vara.

      Delete
  7. Men oj vilka sviter efter eventet! Kram på Dig! Kram Anita

    ReplyDelete