Monday, October 22, 2012

Sjuk x 2

JAG VAR PÅ stickkalas i helgen. Kom hem och var lycklig, sådär som man blir när man träffar likasinnade och bara har jäkligt trevligt. Man är liksom omladdad och redo att ta tag i vardagen igen. Fin känsla. Fast när jag vaknade i morse fick jag annat att tänka på.

Som liten var jag ett halsbarn. Jag var inte speciellt gammal när jag började förbanna pappas gener, för det var därifrån det kom. Han hade, precis som jag, haft halsfluss minst två gånger om året som barn. Fast ju äldre jag blivit, desto bättre har min hals blivit. Fast jag bli ju fortfarande halssjuk. Som idag.

Och om vi bortser från den gången jag hade så stygg halsfluss att jag hamnade på sjukan, är mensvärk och halsont samtidigt det värsta jag varit med om. Tills idag. Det finns en sak som är värre. Halsont och kräkningar. That's me today. Jag lovar, det är inte roligt.

Och jag hoppas verkligen att baskilusken hoppade på mig via ostbågarna jag åt igår kväll, för smitta stickkompisarna är det sista jag vill! Så snälla, säg att ni alla är friska!

32 comments:

  1. stackars lillasyster...
    hoppas du snart mår bra igen!
    kraMyz

    ReplyDelete
  2. Jag känner mig frisk än så länge. Krya på dig.

    ReplyDelete
  3. Fy vad tråkigt! Stora hönan har en sån där hals... Jag är frisk i alla fall.
    Det pratades mycket om sjömannen på hemvägen så uppenbarligen har du gjort härliga fotavtryck även hos ungdomarna. =)
    Drick mycket - gärna varmt - och låt kroppen vila nu så håller vi tummarna för att du snart är frisk igen.
    /kraaaaaam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förbannar storhönan också sin pappa eller är det du som är boven :P

      Delete
  4. Jag är frisk!! Kul att träffas igen! Hoppas Du snart är frisk!! Kram Anita från Gotland

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh fasen, var det från Gotland du kom, jag trodde det var Norrland! ;) Fint att du är kry!

      Delete
  5. Jag är också frisk, fast jäkligt trött. Hoppas att det är snabbt övergående och att duorkar sticka lite i alla fall.
    Kram!
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lite nanande och du har snart kommit igen dig! Tack så hemskt mycket för helgen!

      Delete
  6. Jaaa! Äntligen bloggar du igen, hur bra som helst! Fast hur tråkigt som helst att du är sjuk och har trasigt finger! MEN jag kommer till Göteborg första veckan i december,då vill jag jättejättegärna träffa dig! Kramar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Försöker komma igång igen. Ska se om vi inte kan försöka få ihop något när du kommer ner. Upp. Hit. :)

      Delete
  7. Tack för i helgen och klart vi är friska, är övertygad om att det var ostbågarna, för det åt jag inga..Desto mer godis fick jag i mig ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp, ostbågarna var det nog. Borde sluta med det men det är ju sååå gott! :/

      Delete
  8. Här är det också friskt både i hals, mage och fingrar! Dig är det lite synd om i alla fall! Kram (på lite avstånd så att baskeluskerna inte hoppar över) / Liisa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Känns nästan som det varit lite väl mycket sjukt det sista... Har inte jobbat många dagar den senaste månaden... Kanske fem...

      Delete
  9. Frisk men fortfarande lite trött, men det är det ju värt. Idag har jag nystat mina färgade garner. Krya nu på dig och fortsätt gärna att blogga, det är roligt att följa er under året. Kram Lisbeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas du får ihop något fint av garnerna! Alltid lite speciellt att jobba med något man gjort själv.

      Delete
  10. Åh fy, ja det låter verkligen som ett litet helvete! krya på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha, ja, och du borde väl veta ungefär hur det är efter lillan... :S

      Delete
    2. Ha ha, förvisso. Men jag hoppas att du inte kräks i 9 månader. =P Jag har fäör övrigt varit magsjuk 11 gånger i år. Inte illa pinkat det heller tycker jag!

      Delete
  11. Frisk än så länge! För att må bättre kan du: dricka varmt med färskriven ingefära och honung i, krama en kudde, se rolig film, läsa bra bok (t ex Kristina Ohlssons deckare). Dricka whisky el dyl kanske inte gör dig friskare, men det kanske blir roligare atta vara sjuk... :-)Krya på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det borde jag kanske göra, men det är ju så ogott! Tröstar mig med att läsa Fifty shades of Grey. Lite snusk har väl aldrig skadat någon sjuk? :P

      Delete
    2. Hallelulja! Kinky fuckery åt folket!

      Delete
    3. he he....har utökat mitt engelska ordfförråd markant. tyvärr är det inte ord man gärna använder i ett normalt samtal... :S

      Delete
  12. Nämen, nej. Det låter ju faktiskt jättejobbigt och ganska äckligt. Bli frisk! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hur mår du då? Du har jag också varit krasslig?

      Delete
    2. Jag är nääästan frisk. Lite snorig bara, annars har förkylningen äntligen gett med sig.

      Delete
  13. Usch, det låter inget vidare. Krya på dig!

    ReplyDelete