Monday, September 24, 2012

Koftjäveln


EFTER TRE MÅNADER blev Offe till sist klar i början av februari i år. Offe är en koftjävel. Användbar, ja!  Faktum är att den hänger med nästan jämt. Passar till det mesta. Men (ursäkta språket) fan så tråkig att sticka. Jag tror det var det där med att köra fram och tillbaka hela tiden. Aviga har aldrig varit min grej. Men det var värt mödan. Absolut. Och jag vill ha en till. Jag ska bara samla lite mer ork. Köra några runt-runt-tröjor. Sen kanske en Offe till. En med smalare ärmar. Kanske utan ärmar. Lite mer väst-stuk. Lite senare...

Garn: Peer Gynt, Sandnes garn
Garnåtgång: Cirkus 4,5 nystan (225 gram och 403 meter) av vardera färgen

13 comments:

  1. Finaste Sjömannen i finaste koftan. Härliga blå färger. Jag har i alla fall valt garn till min Offe, nu ska jag bara samal ork att börja sticka den också. För man har ju förstått att den inte är världens roligaste precis.
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Anna! Du vet, det är ett perfekt döstickarprojekt. Ett sånt man kan ta till när man inte vill tänka. För det ÄR värt mödan. Efteråt.

      Delete
  2. Replies
    1. Bock och bug! Ska bli kul att träffa dig i Habo förresten!

      Delete
  3. Den är ju riktigt snygg! Jag är också sugen på att sticka en Offe. Men sen när jag såg att det drogs igång en KAL, då fick jag för mig att den var för avancerad för mig. Beslutet får nog mogna fram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den är inte svår och Lisas mönster är bra. Den är bara lite seg... Gör ett försök!

      Delete
  4. Jag tycker att Offe är en himla bra tv-stickning. Man behöver knappt ens titta eftersom allt är lika hela tiden.
    Jag tycker också att du är för himla snygg i din Offe. Ja, utan den också. Alltid :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har rätt! Bara man kommer ihåg att byta färg... :) Och tack för komplimangen, du är så söt! :P

      Delete
  5. Där är den ju! Snygg som bare den. Själv äääälskar jag slätstickning. =)
    /kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, du har ju redan sett den... Jäkligt snygg kräftgång har den också ;) Och jag gillar också slätstickning. Så länge den går runt runt :)

      Delete
  6. Elin, it is lovely! I really need to knit one for myself!

    ReplyDelete