Sunday, September 16, 2012

Katt, svamp och skog



FRASSE OCH JAG var ute och plockade svamp idag. Eller rättare sagt, jag plockade, Frasse jamade. Om du anar att det finns andra svampplockare i skogen och inte vill röja dina bästa svampställen, då ska du inte ha med dig Frasse. Han tjuter mest hela tiden. För att få tyst på honom visslar jag lite ibland. Inte heller så diskret.

Bilden är tagen i fikapausen. Jag dricker vatten och käkar drömtårta. Frasse kråmar sig. I korgen till höger i bild lägger jag matsvamp, i korgen till vänster hamnar färgsvamp. För ni trodde väl inte på allvar att jag kan göra något som inte är garnrelaterat?! Seriöst?!

16 comments:

  1. Haha! Har du också en sån knäpp katt som bara måste följa efter men sen skriker hela vägen för att ni ska gå hem? Jag har 3 sådana små puckon.
    /Anna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jepp... Han börjar när han är 100 meter från huset, sedan slutar han inte förrän han märker att vi är på väg hem :)

      Delete
  2. Nej, garn och ull ligger alltid nära sinnet ;) stiligt, hoppas du visar resultaten. Själv tror jag inte jag hinner så mycket mer, ska en tur till Italien.... Men nästa höst, då... Om jag inte hinner ut en kväll i veckan da.
    Ha det fint, och kul att höra från dig :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har ju hållt igång ordentligt med färgning i sommar. Växtfärgning får bli nästa år för mig. Nu kör vi på svampar och ser hur det går. Ha det så bra i Italien!

      Delete
  3. Ha ha...jag skulle bli skitnervös, att katten inte skulle följa med tillbaka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Han är lite som en hund - kommer när man ropar :)

      Delete
  4. Vad roligt att du bloggar igen!! Och inte visste jag att du med färgar garner med svamp - kul! =)

    ReplyDelete
  5. Har du hittat Lysticka någon gång? Jag som du nog vet växt och svampfärgar ju och jag har i åratal letat lysticka utan resultat. Tips tages tacksamt emot. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingen lysticka i sikte än, men desto mer klibbticka. Fast det blir inte lika kul färg av den... Vi kanske kan höras senare i höst när förråden är påfyllda och se om vi kan byta något?

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Haha, nej, det trodde jag verkligen inte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konstigt att du klänner mig så väl efter så kort tid ;)

      Delete
  8. Ha ha, förutom den skrikande katten verkar det väääldigt mysigt.
    /kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fast det är ganska mysigt med en skrikande katt också ibland. Typ när han håller tyst i alla fall :)

      Delete
  9. Du är tillbaka!! Jag har saknat dig! =)

    Kan du inte utbilda Frasse i svampsök, så kanske han inte hinner skrika, utan har fullt upp med att leta svamp han också?

    ReplyDelete