Wednesday, January 4, 2012

Hit men inte längre


EN AV FÖRDELARNA med att bo på bonnvischan är att det är lungt och tyst. En av nackdelarna är att det är lite trafik och få motorsågar ute på vägarna vid femtiden på morgnarna. Jag kom inte längre än två kilometer innan det var stopp. Jag vill gärna tro jag hade kunnat fixa trädet om jag bara vetat var sambon lagt motorsågen, men vet att det är ren lögn. Och eftersom jag inte känner någon häromkring som jag spontant kan ringa för att få skogsavverkningsservice, fick jag helt enkelt vända hem igen och hoppas på att någon med bättre kontakter snart åker samma väg...

11 comments:

  1. meh.... tyyypist...
    kom du iväg eller fick du snällt stanna hemma o sticka?
    kraMyz

    ReplyDelete
  2. Som Ronja och Birk skulle sagt det: Det är en blåsig vinter vi har.
    Har förstått att vi ses snart. KUL! =)

    ReplyDelete
  3. tänk om det hade ramlat på dig istället, lite läskigt med dessa stormar

    ReplyDelete
  4. my: Det var inte riktigt så väl... De har visst motorsågar här ändå... Attans! :)

    Frisky: Blåsig, minst sagt! Ska bli skitkul att ses igen!

    Otaliga projekt: Så skulle man kunna säga... Eller så är det medarbetas, beroende på hur jobbmotiverad man är just den morgongen :P

    Sunna: Hö, så där säger bara en domedagsprofet eller en riktig hönsmamma ;) Men tack för omtanken, trädet var vällandat långt innan jag kom.

    ReplyDelete
  5. Oops! Känner igen det där.
    /Anna

    ReplyDelete
  6. haha, nä det finns fler tävlingar såklart. men vi beslutade att bara åka en eftersom vi är ett korpenlag och dessutom inte tränar så mycket=) stor kram!

    ReplyDelete
  7. föresten snyggo, ska du åka till fattigskogen iår? jag vill supergärna åka och det hade varit buskul om du gjorde det ihop=)

    ReplyDelete
  8. Stämmer bra det. Det politiska var en av de saker som jag tyckte hon blåste upp. Jag sa uttryckligen att jag inte broderar så mycket politiskt men att det kan komma mer sånt i framtiden. Men, men det är väl så det är med journalister! ;)

    ReplyDelete
  9. Det var änna längesen du bloggade men jag skriver här ändå. Du har helt rätt i att vi har olika smak. Jag har svårt att se dig i en puderrosa kofta med pärlor :). Jag får se hur jag gör.

    ReplyDelete
  10. Hittade en blog för alla stickare med "förvaringsproblem" och tänkte på er här, finns väskor för stickningar och små handsländor med mera! - http://stickfrossabags.blogspot.se - men ni kanske sett den sajten förr ?? I alla fall...

    ReplyDelete