Thursday, December 8, 2011

Tjocka singlar


EFTER ATT HA varit borta sedan i augusti någon gång, kom spinnlusten plötsligt tillbaka. Kanske för att jag satte mig ner och läste Spin Control av Amy King. Amy verkar ha dille på singlar och efter att ha läst den blev jag sugen på att testa på det där, jag med. Att spinna lite tjockare entrådigt garn. Sagt och gjort. Mina tidigare försök att spinna tjockare singlar (läs tjockare entrådigt garn) har gått åt skogen, men när jag nu väl gick in för det, insåg jag att det inte är så svårt trots allt. Så jag grabbade tag i lådan med art batts (läs ganska ojämna kardflor med alla möjliga fibrer i) och körde igång. Här ser du en liten del av gårdagens skörd. 

10 comments:

  1. Läckert, det ser riktig mjukt och mysigt ut./Marie

    ReplyDelete
  2. Wohoo så jäkla snyggt!! När börjar du sälja?
    Kram
    /Frisky Frog

    ReplyDelete
  3. Så snyggt!
    Det där har jag aldrig lyckats få till, men blir sugen på att testa igen när jag ser dina vackra garner.
    Jag vill ha vantar i sånt garn!

    ReplyDelete
  4. Jättefint garn! Ser mjukt och härligt ut, håller med att vantar i det garnet skulle vara jättesnyggt! /Linda

    ReplyDelete
  5. kikar in och önskar trevlig helg ♥ Otoligt vackert garn du gjort! Gillar dina paranteser med översättningar för oss som "bara" stickar och inte slänger oss med tekniska termer :-) Hur har det gått med din haruni?

    ReplyDelete
  6. Vilka goa färger. Jag ser randiga goa halskragar framför mig. =)
    Jag, eller andra halvan av Risbrogäddorna hittade "fraktpengarna" idag. Dem hade jag alldeles glömt. =)
    /Anna

    ReplyDelete
  7. Missen: Tack!

    Frisky Frog: Den dagen någon är beredd att betala vad det kostar med material och arbete :)

    Anna: Tack! Hade inte heller fått till det tidigare. Antar att det behövde mogna :) Lättspunna fiber, lätt utväxling och snabbt indrag är receptet ;)

    Linda: Tack! Vantar har jag inte ens tänkt på. Funderade mest på en mössa...

    Kristina: Tack detsamma! Harunin är klar så när som på den virkade avmaskningen. Ett under, ett mirakel och jag är så jäkla stolt!

    Myggan: Du ser halskragar i allting va? :) Blev jäkligt inspirerad av den du gjorde med det knallrosa garnet, men är liksom inte modig nog att kombinera ihop en egen... Du kan väl komma hit och ge mig en spark i baken? (Och blunda för röran.)

    ReplyDelete
  8. Hej!
    Koftan var jätterolig att sticka - det gick på en vecka :))

    GOD JUL!

    ReplyDelete
  9. Vill "bara" önska dig Gott Nytt År!

    ReplyDelete
  10. Vill tacka för all god hjälp och inspiration som du ger mig, jag blir så glad och tacksam, det är ofta som jag står fast och stampar. Detta garnet ser fantastiskt ut. Jag gillar dina färgblandningar.
    Gott nytt år :)

    ReplyDelete