Wednesday, December 7, 2011

Hurricane Hat



IBLAND STICKAR MAN grejor man tycker ser skitsnygga ut på bild, men som inte riktigt blir så snygga som man hoppas. Eller inte sitter så bra som man vill. Eller kanske inte gjorde sig så bra i det där garnet man använde. Den här mössan är en av de där projekten, men jag har ändå bestämt mig för att behålla den. Kanske mest för att jag inte har någon annan. Eller för att jag faktiskt gillar grönt. Eller för att den trots allt inte är så tokig.

Mönstret är gratis och finns på Ravelry och på den här bloggen. Jag använde Karismas Superwash och stickor 3,5. Med facit i hand hade jag nog först och främts bytt ut garnet till något som fyller ut lite bättre, i andra hand gått upp en halvstorlek på stickorna till 4,0 mm. Men mönstret är busenkelt.

4 comments:

  1. men du...jag tycker den är snygg jag, men du litar kanske inte på min smak
    ;-))

    ReplyDelete
  2. Jag tycker i alla fall att den är fin.
    /Frisky Frog

    ReplyDelete
  3. Men hallå, du passar ju hur bra som helst i den!!

    ReplyDelete
  4. Alla: Tack tjejer... Fast den är fortfarande lite för hårt stickad :)

    ReplyDelete