Wednesday, November 16, 2011

Bättre sent än aldrig-mössan


MER FJÄRILAR TILL folket! Butterfly Hat nummer tre är klar. Jag älskar det där mönstret. Jag planerar redan min fjärde. Eventuellt en femte. Inser att det kan vara dags att hitta ett nytt mönster att sticka efter, men... Men jag gillar ju det här...



Den här är hur som helst till min ömma moder. Den var väl tänkt som en julklapp, men så kom jag på att jag inte gett henne födelsedagspresenten hon skulle fått i oktober. Förra året alltså. Lovade henne en mössa redan då. Bättre sent än aldrig? Tills hon själv ställer upp på bild får ni hålla till godo med mig.


Mönster: Butterfly Hat av Sofiya Cremin.
Garn: DROPS Karisma
Stickor: 3,5 mm till resåret och 4,0 till resten.
Åtgång: 55 gram (Drygt ett nystan med andra ord.)

11 comments:

  1. Jag ska nog sticka mig en sådan. Jag älskar mönster som man bara vill sticka igen och igen och igen.

    ReplyDelete
  2. Vad fin din mamma kommer att bli. Jag känner igen det bättre sent en aldrig!/Marie

    ReplyDelete
  3. Sockgarnsbyte kommer... om än väldigt sent. Jag lovar!

    ReplyDelete
  4. Men oj finns det mönstret för en mössa också - tycker mig ha sett det för ett par pulsvärmare också. Snygg! Den blir mamsen absolut glad att få.

    ReplyDelete
  5. Fint mönster! Tack för tipset.

    ReplyDelete
  6. Manduzana: Du kan ju ge den ett försök i alla fall!

    Missen: Hoppas hon blir det. Tror det, faktiskt :)

    Anonym: Helt okej. Jag väntar tålmodigt.

    Pysselfarmor: Butterfly stitches (vet inte vad de heter på svenska) är inget nytt påfund. SKulle nog kunna tänka mig använda det på sockar och vantar också.

    Pernilla: Varsågod! :P

    Annuska: Tack! Har en härva Cascade i en liknande nyans liggande. Funderar faktiskt på att sticka en mössa till mig själv av det.

    Anna: Tack!

    ReplyDelete
  7. finfin mössa och sjalen du har om halsen ser inte dum ut heller, ha det gott mvh sunnasblogg

    ReplyDelete
  8. Ja, varför ändra på ett vinnande koncept liksom? ;)

    ReplyDelete
  9. Fin!
    Jag gillar sockarna på förra inlägget också, fina färger.
    Har du sett resultatet av "suddgarnet"?
    /Anna

    ReplyDelete