Sunday, October 16, 2011

LIVET HAR VARIT galet sedan hemkomsten från USA och det är först nu det börjat lugna ner sig. Jag har flyttat några mil norrut, landat mitt ute bland åkrarna utanför hålan Sjuntorp i Västergötland. Från mitt fönster har jag utsikt över sjö, skog och åkrar. Det är dödligt vackert när man går upp en tidig morgon och dimman ligger över landskapet.

Jag jobbar kvar i Göteborg. Pendlar sju mil i bil nästan varje dag men har inga som helst problem att ta mig ur sängen klockan fyra för att hinna till passets början vid sex. Då har man nog ändå hittat rätt, både när det gäller jobb och bostad.

Jag har en hel hög med bilder att visa från resan. Som den där garnaffären i Toronto. Jag har förstått att det finns stora garnaffärer, men jag har aldrig förr varit i en garnbutik med två våningar. Och det finns historier att berätta. Som hur en stickad sjal kan ge en vänner på en lokal pub i en amerikansk småstadshåla. Eller hur en total främling sätter sig i en bil och tutar sex timmar norrut för att kunna lära ut draftingtekniker till en svensk spinnerska. (Ja, alltså, olika tekniker på hur man drar ut garnet när man spinner.) Och hur det egentligen kom sig att jag hamnade på en alpackagård i Michigan. Förutom det har jag lite inhandlat garn att flasha. Och några färdiga projekt. Och så var det ju det där med köpstoppet...

7 comments:

  1. åå!!! livstecken! härligt att du har det så bra, vi saknar dig fröken. kramkram

    ReplyDelete
  2. Åh, vad spännande allt låter. Om det är så att vi andra får ta del av allt så har vi en höst att se fram emot.

    ReplyDelete
  3. Underbart! Äntligen! Ser fram emot bilder på ert nya hem!

    ReplyDelete
  4. Ja, äntligen Elin! Vi måste ses snart allihopa!

    ReplyDelete
  5. Det låter väldigt spännande alltihop, hoppas på att snart få höra och se dina bilder. =)

    ReplyDelete
  6. Ska bli spännande att se dig flasha stashen! :-)

    ReplyDelete
  7. Kravlar INTE ur sängen klockan fyra, det kan jag säga! Tur att du är av en annan modell.

    Vill gärna höra de där historierna som du skriver trailer om.
    Fast jag fattade inte varför personen körde omkring och tutade i sex timmar, innan jag insåg att jag läst fel. Haha.

    ReplyDelete