Saturday, September 10, 2011

Desperat skoköp


VI SKA PÅ kalas ikväll. Eftersom jag inte har någon vidare välfylld garderob var inte heller resväskans innehåll så inspirerande. Därmed bar det iväg till shoping mallen för att inhandla kläder. Klänningen gick ganska fort att hitta, men skorna var det värre med. Efter fyra skoaffärer hade jag tappat stingen. De blå marininspirerade klackskorna med bastimitation hittade jag på reahyllan, snappade åt mig ett par och tyckte nog att de såg rätt okej ut. Ville testa en på båda fötterna, men skorna satt ihop med ett buntband. Återstod bara att ta två par och trä på sig. Trots att det ena paret var i storlek 9 och det andra i 9.5 tyckte jag att det såg rätt okej ut och bestämde mig för att köpa dem. Det större partet. Trots att de kostade $54.99. Så ofta går man inte på fest, liksom.

Väl i kassan visade sig att rean var rätt generös. Jag gick därifrån $11.95 fattigare. Det är typ åttio spänn. Helt överkomligt. Inte lika överkomligt är väl att jag råkade gå hem med fel storklek...

3 comments:

  1. Nej, men det märker man inte när man ska parta loss, roa dig och ha kul! Kram

    ReplyDelete
  2. Skor är verkligen superbilligt i USA!! Hoppas att du njuter riktigt ordentligt nu! Ha det så jättebra!

    ReplyDelete
  3. Hoppas du får roligt!! Klänningen och skorna ser jätte fina ut. =)

    ReplyDelete