Wednesday, August 17, 2011

I'm dying for spinning

HELGENS SPINN- OCH färgningskurs var helt grym! Färgning är inte min grej, men plaskade på med färgerna i sann sjömansanda (och duttade lite så att Dineke skulle bli glad också) och när allt kom omkring var det ganska kul. Och spinningen... Fantasigarn. (Kan också kallas art yarn.) Herrejisus vad kul det var. Och jag som varit helt insnöad på sockgarn fram tills nu. Vad har jag tänkt på? Plötsligt har en helt ny värld öppnat sig! Lär knappast bli sista gången jag kardar galet med världens tokblandning av fiber. Jag anar en ny passion.  





8 comments:

  1. Ah, det var en jätterolig helg. Tack Elin, för att jag fick komma med.

    ReplyDelete
  2. Skojsigt! Borde kanske göra det med alla ullscraps jag fått av dig. Får våldgästa din kardmaskin..;)

    ReplyDelete
  3. Det blir häftigare och häftigare garner....tänk så mycket man kan göra!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Det var en underbart helg. Tack damerna!!

    ReplyDelete
  5. Kamilla: Ja, det var faktiskt skitmysigt! :)

    Stickeri Stickdera: Tack detsamma, jättekul att du kunde hänga på!

    Anna: Yepp, du missade tyvärr något. Kardmaskinen är all yours tills jag säljer den. Vilket jag tänker göra snart.

    Snäckskalsdalen: Man blir nästan snurrig när man tänker på det. Allt man kan göra alltså. Helgen gav mig ännu mer idéer. Frågan är bara när man ska hinna göra något åt dem...

    Annuska: Tack till dig med! :D

    ReplyDelete
  6. Ser riktigt galet härligt ut =)

    ReplyDelete
  7. Härliga färgblandningar. Din spinnrock får nog snart avsluta sin semester, fyra-fem månader får hålla :)

    ReplyDelete