Friday, August 26, 2011

Fly with me


BUTTERFLY HAT VAR förrförra årets favoritmössa. Enda missen var att sticka den i DROPS Merino Extra Fine. Inte för att garnet inte var trevligt att sticka i, utan för att det var superwashbehandlat och för att mössan växte tre storlekar när jag tvättade den. Efter det såg den rent jävlig ut och mötte froggningsdöden. (Garnet färgades senare blått och väntar på att bli välgörenhetsmössa till okänd bebis.)

Den här hade jag tänkt skulle bli årets mössa, men när jag stickat klart och fäst alla trådar, insåg jag att den nog var lite i minsta laget. Så jag gav bort den till Charly (på bilden). Hoppas hon kommer gilla den lika mycket som jag gillade min förra. Funderar på att sticka en ny, lite större, till mig själv. Jag gillar mönstret som inte alls är så komplicerat som det ser ut att vara.

Mönster: Butterfly hat
Garn: Debbie Bliss Rialto DK (vinst från Grodans adventsutlottning)
Stickor: 4 mm
Garnåtgång: 55 gram

10 comments:

  1. Snygg mössa! Jag letade just efter ett bra mössmönster för DK-garn, och här är det ju. Tack!

    ReplyDelete
  2. Jättefin! Då gjorde jag alltså en dumhet idag då jag köpte 9 nystan svart DROPS Merino Extra Fine på rea. Garnet kändes trevligt.

    ReplyDelete
  3. Den såg jättefin ut!

    Har du fått mitt meddelande, om fårklippning på fredag? kram

    ReplyDelete
  4. Allihop: Tack!

    Emmy: Varsågod ;)

    garnlek: Nädå, om du stickar i barnstorlek blir det nog alldeles lagom size efter en tvätt. Annars, yes, big mistake. :)

    Linda: Svarar i mejl.

    ReplyDelete
  5. VA fin den blev!
    Miastickar

    ReplyDelete
  6. å den är ju supersnygg elin. gillar mönstret massa!!

    haha, grand canyon var helt fantastiskt men nu är jag påväg hem nästan. stannar över nattn hos en vän i mexico city och imorgon bär det av. då måste vi ses! miss you!

    ReplyDelete