Sunday, July 3, 2011

Touren har startat

Man kan inte bara spinna, man måste äta också.
Och sitter garnet fast på handleden, så gör det. 
I GÅR SLÄPADE jag mig ur sängen klockan halv nio. Visst kan det låta lite sent, men jag jobbar natt den här helgen och slutar tre på nätterna. I vanliga fall skulle jag inte ens tänkt tanken av att gå upp efter så få timmars sömn, men i går startade Tour de France och i och med det också Tour de Fleece. Vi var drygt tio pers som träffades i Göteborg för att inviga Touren i går morse. Det var värt att gå upp snortidigt.

För dig som inte vet eller fattar vad Touren egentligen går ut på, tänkte jag förklara det i morgon. Nu är det dags att springa till jobbet igen. Skepp o hoj!

3 comments:

  1. Jag nöjer mig med att.... HEJA HEJA.... på er flitiga spinnerskor. Tror jag har gissat mig till vad det handlar om :)

    ReplyDelete
  2. Jag hoppas bli klar med Tourens första härva ikväll!

    ReplyDelete
  3. Sanna: Men häng på vettja! Det finns inga krav, det är bara kul. Man tjôtar med andra spinnerskor, får massa hejjarop och blir en bättre spinnerska på kuppen.

    Anna: Gôtt! Ser fram emot att få se resultatet! Kram!

    ReplyDelete