Sunday, July 31, 2011

Nyttighetsstickning


FÖR MER ÄN ett år sedan ropade jag in två hysteriskt fula lilamelerade nystan ullgarn på Tradera. En typisk impulsaffär som kan försvaras med att det i alla fall var billigt. Efter att ha flyttat runt de där nystanen några gånger för mycket, landade de till slut av någon anledning på fönsterbrädan i arbetsrummet. I går slaktade jag nystanen och stickade upp dem.

Väl uppstickade, ser det ändå trots allt ganska bra ut. Jag gillar det faktiskt. Det är nästan så att jag önskar att jag hade tillräckligt för att göra något större till mig själv. Men garnet är så gott som slut och jag kan alltid trösta mig med att jag ger bort något jag skulle vilja sätta på min egen unge, om jag nu hade haft någon. Både mössan och bootsen ska skickas till Stickhjälpen för vidare transport till någon frusen knatte i Lettland.

Summa summarum: Två garnnystan borta och förhoppningsvis en glad liten någonstans på andra sidan Östersjön. Mission completed. Next skein!

Mössa: Aviatrix Baby Hat
Boots: Baby's Booties

10 comments:

  1. Vilken sötig mössa, ser lite ut som en cykelhjälm, och det är en bra grej!

    Angående sockarna - de är hysteriskt, fina;)

    ReplyDelete
  2. Väldans söta måste jag säga!! =)

    ReplyDelete
  3. Garnet ser inte hysteriskt fult ut ;) Jättefint stickat set!

    ReplyDelete
  4. Det var ju tur att jag hade uppdaterat bloggen, där såg du ju hur det ligger till här, smart att kolla där. Har svårt att vara så där regelbundet flitig som du, utan det blir rejält när det blir.

    ReplyDelete
  5. Fina. Hoppas att du får en bra jobbhelg. Vi får se till att ses snart så du får tillbaka flyttlådorna jag lånade av er.

    ReplyDelete
  6. Anna: Jag tänker mig en gammaldags moppehjälm ungefär. Fulsnygg på nåt sätt.

    Disa: Tack!

    Emilia: Nä, men nu är det ju uppstickat... Såg gräsligt ut i nystansen.

    Mrs Petersson: Bloggande går i perioder. Fast jag tycker det är synd att du inte bloggar mer, det hade varit kul att följa dig mer.

    Stickeri stickera: Aoch, det där var nästan en pungspark. Jobba när man kan vara på stickläger. Jag har verkligen försökt göra mig jobbfri, men det ville sig inte. Vad gör du nästa helg? Har du lust att komma förbi Trollhättan då?

    ReplyDelete
  7. I will miss yo like hell... :(

    ReplyDelete
  8. Jorå det känns fint sörru! Vilket fint babysett! Hoppas att allt är bra med dig!

    ReplyDelete
  9. Camilla: Buäääää!!! :'(

    Maria: Lever och jobbar. :)

    ReplyDelete
  10. Ser ju riktigt fint ut. Dom babysockorna ska jag se närmare på, men det blir inte mycket handarbete på mig om sommaren..
    Sköt om dig :)

    ReplyDelete