Wednesday, July 6, 2011

Dora


JAG ÄR LEDIG den här veckan och spinner från det att jag vaknar tills det jag går och lägger mig. Ska jag vara ärlig har spinnandet närmast gått över i en besatthet. Jag skiter i allt annat. Diska, städa eller laga mat. Måste man göra sånt? Det är ju roligare att sitta vid spinnrocken. Killen är förstående. Jag låter honom hejja på Tottenham och han låter mig vara nörd på fiber. Skitbra.

Först ut som färdigt garn under Tour de Fleece 2011 är Dora. Dora är mitt försök i att få upp tempot i spinnandet lite. Eftersom jag är en otålig människa, vill jag gärna speeda upp saker lite. Så här långt går det framåt. Som i att jag fått upp tempot. Spinnlusten är tillbaka och kanske kanske kan jag minska nivån i kökssoffan något de närmsta veckorna.

DORA. 100 procent BFL / 3-trådigt /272 gram / 814 meter meter.

16 comments:

  1. Fasen vad du är duktig!! Jag tycker att du är värd att skita i allt annat än att spinna! :)

    ReplyDelete
  2. Vilket underbart garn du har fått till. Färgerna är helt underbara... Vet du vad du ska sticka av det?

    ReplyDelete
  3. Underbara färger! Du är så bra!

    ReplyDelete
  4. Hurra för att skita i disken! Jag gör det med, men jag måste tillverka lite lazy kates och skit innan jag kan spinna loss helt. Det blir träslöjd i veckan ;)

    /J

    ReplyDelete
  5. Va vackert! Underbara färger!! Du är duktig du :)

    ReplyDelete
  6. Dora är ju helt "bedorande"! :-)

    ReplyDelete
  7. Men vilket snyggt garn!! Och vilken passande färg på ett garn du ville få upp tempot med.

    Grönt är ju färgen på Tour de France poängtröja. Poäng som man får vid etappsegrar och spurtpriser!
    SÅ klockrent - om jag får säga!
    Frågan är nu om vi får se vackert spunnet garn i de andra tröjorna?
    Vitt - som i ungdomströjan
    Gult - som i ledartröjan och slutligen (och mest coolt)
    Vitt med röda prickar - so i bergströjan....

    ReplyDelete
  8. älskart! saknar dig fröken

    ReplyDelete
  9. this is looking so good. for me spinning is relaxing and if it take some so it be.

    ReplyDelete
  10. Tack før hejjaropen!

    MaLinka: Ett vitt garn kommer det att li. Gult ær fult så det kommer jag antagligen undvika. Fast jag skulle kunna gøra en hærva bara før att... Vitt med røda prickar kan nog också ordnas. Eller vitt med røda stråk i alla fall... Jag återkommer! :)

    Nynke: Thanks! When you find spinning relaxing, you have found the right speed! Keep up the good work!

    ReplyDelete
  11. Mer heja... skit i vad du vill gör det som får dig att må bra. lööööve the green.

    ReplyDelete
  12. Vilket underbart grönt garn! :)

    ReplyDelete
  13. Jösses sånt fint garn!! Skit i disken och allt annat och spinn vidare du, när det blir så där underbart garn är det värt det. (skaffa papptallrikar och plastbestick så behöver du inte få dåligt samvete för disken *ler* )

    ReplyDelete