Friday, July 8, 2011

Dagsverke


DAGENS SKÖRD. Två härvor tvåtrådigt gotlandsgarn, ett med mycket täckhår, ett utan. (Täckhår är de långa hårda sticksiga hårstråna, det man helst inte vill ha med när man ska göra en stor mjuk go tröja.) Ullen kammades och när man kammar ull har man lättare att separera täckhåren från bottenullen. När man kardar blandar man bara allt i en enda salig röra. Någon gång ska jag visa hur jag menar. Och så en härva navajoplajjat (tretrådigt garn) Corridalegarn.

Både gotlandsullen och Corriedalen har legat i min stash i över ett år. Det var dags att de spanns upp. Vad jag ska göra med det? Inte en aning. Fast om några år har jag kanske tillräckligt mycket snuttar för att göra något vettigt.

2 comments:

  1. Navajon ser ju fin ut! Gillar du det bättre nu?

    ReplyDelete
  2. these colours seems to look great together.
    good spinning job you did.

    ReplyDelete