Sunday, June 5, 2011

Ullsortering


ULLSORTERING ÄR EN konst. Som att måla. Om vi ska överstätta min skicklighetsnivå i ullsortering till måleri, kan man säga att jag kluddar på en treårings nivå. Det är svårt att veta vilken ull som är bra och vilken som är dålig. Eller rättare sagt, vilken av ullen som är bra fastän den ser dålig ut. Det hela slutar med en jäkla röra.

Häromdagen var Annuska (bilderna) med och styrde upp det. Vi sorterade några av hennes värmlandsfällar och två sopsäckar med en hejcon-bejcon-korsning som jag fått av en bekant. Det var jäkligt kul. Roligast var att Annuska ville slänga allt medan jag ville spara det mesta. (Förutom det som var allra mest bajsigt och ihoptovat.) Det resulterade i att jag plockade ut ett par riktigt smutsiga fällar bara för att bevisa att de går att få rena. (Jag hoppas jag får rätt, annars kommer Annuska tracka mig för det i all framtid...)

3 comments:

  1. Haha, jeg har også vasket slik skitten ull. Det går jo, men tar laaaaan tid:)) Lykke til med sorteringen:)

    ReplyDelete
  2. Ja, det var jäkligt kul. Påminner mig om att jag ska lägga byxor i tvätten på direkten :)

    ReplyDelete
  3. Åh, vad härligt det ser ut. Man skulle vara fårbonde :)

    ReplyDelete