Thursday, June 30, 2011

Tack för hjälpen!

IBLAND UNDRAR JAG om jag inte är lite dum. Att sånt som är självklart för vissa människor är helt obegripligt för mig. Som det där mönstret jag skrev om i går. VisaLisa och jag har pratat om det där ett par gånger. Att vi alla har olika sätt att lära oss saker på, och att vissa av oss måste få sakerna förklarade på vårt eget sätt för att förstå. Jag är en praktiskt människa. Jag måste göra saker för att förstå. Alternativt ha väl utskrivna steg-för-steg-förklaringar för att få ihop det. Kim Hargraves-beskrivningar går fetbort.

Någon som däremot verkar förstå de där beskrivningarna är memmels morot. Och inte nog med det, hon förklarade det på ett sätt så att till och med jag föstod. Det är belöning på det! Memmel, om du mejlar över dina adressuppgifter till theknittingseaman@live.se ska jag se till att skicka över ett litet paket till dig.

Till alla er andra som i alla fall gav det ett försök:
Tack!

4 comments:

  1. Så bra at man kan hjelpe hverandre:) Jakken er rålekker:)

    ReplyDelete
  2. Läste Memmels förklaring (kan liksom inte lämna nåt jag inte förstår även om det inte spelar någon roll för just mig just nu) och fattar! Men himmel, vilket krångligt sätt att skriva sina mönster! Jag skulle inte kunna hålla koll på det själv medans jag skrev det ens.

    ReplyDelete
  3. Vad skönt att det löste sig. Mönster är som hieroglyfer för mig. Men jag har turen att ha en egen syfröken. Syster Yster är super på att förklara på telefonen. Hon är en ängel för en mönsterdyslektiker som jag. =)
    /Anna

    ReplyDelete
  4. Trevligt att träffas idag =)

    /janette

    ReplyDelete