Friday, June 10, 2011

Silence

Bloggtystnad. Jag jobbar.

Normala människor kanske klarar av att blogga när de kommer hem efter en arbetsdag, men jag är för trött. Kanske för att jag inte kommit in i rutinen än. På vardagar börjar jag halv sex (på morgonen) och slutar vid fyra. Det tar en timme att pendla vardera hållet.

I morgon börjar jag halv fem. (Och slutar fyra.) Då har jag att välja på mellan sista nattvagnen (och komma en timma för tidigt) eller första morgonvagnen (och komma en och en halv timma för sent). Jag har valt att tigga sambon om att låna hans bil så kan jag komma i tid istället. Han är rätt snäll. Den här veckan har han kört mig två dagar - bara för att han har dåligt samvete för att hans moped inte blivit lagad i tid för att jag skulle kunna börja använda den när jag fick jobbet. (Den har "bara" varit på reparation i ett år. Han känner mekanikern och det brukar vara ett dåligt tecken...)

Fast ärligt... Det är skönare att bli skjutsad i en varm bil klockan fem på morgonen än att sätta sig på en moped i kylan klockan fem i fem.

6 comments:

  1. Halv fem? Jikes. Jag förstår att du inte orkar blogga. Och föresten tycker jag att du är rätt normal... :-)

    ReplyDelete
  2. Ugghhh. Vi har nog alla den djupaste förståelse för att du är trött!! Uäck för så tidiga mornar. :)

    ReplyDelete
  3. Fyyy för stygga arbetstider. Hoppas du överlever :-)

    ReplyDelete
  4. Uh, det var inga dåliga pass.

    Ibland blir man överväldigad av bloggar där det inte görs annat än pysslas och kokas sylt och inreds i parti och minut, men sedan brukar det visa sig att deras energi INTE förslösas på ett heltidsjobb.

    Men heja heja till jobb! Och halv fem en sommarmorgon med fåglasång och tyst stad, det är liiite magiskt ändå. Lite?

    ReplyDelete
  5. ElsieoViola: Det är ju det jag inte gör... :)

    Stiko: Det är nästan så att de är så tidiga att det inte är jobbigt att gå upp, snarare svårt att hålla sig vaken på eftermiddagen. Eller att ha ett liv efter arbetstid.

    Fru Purjo: Har klarat fyra dagar. I morgon ska jag ha sovmorgon! Minst ända till sju! :)

    Anna: Visst. Men en del av dem har faktiskt heltidsjobb också. Fattar inte hur de pallar med...

    ReplyDelete
  6. Jag förstår att du är trött! Det är fullt normalt skulle jag tro. Jag är i alla fall också väldigt trött på vardagarna och är dålig på att blogga då.
    Vad jpbbar du med förresten?

    ReplyDelete