Tuesday, June 7, 2011

Plain socks




BRODERN STÄLLDE UPP som fotmodell. Har stickat ett par släta sockar av ett garn som legat hemma i gömmorna alldeles för länge. Mönstringen blev värre än vad jag hade trott. Jag är inte alls förtjust i sådana här garner, men vad fasen. Sockarna blev bra, de sitter fint och jag funderar på att färga dem för att liva upp den lite. Och nu vet jag dessutom att brorsan fungerar i dem också. Om han får någon centimeter till att röra sig med. Det kan vara bra att veta för framtiden.

Garn: 59 gram Löve Baby- og hosegarn / Stickor: 2,5 mm / Mönster: Basmönstret från Falling In Love, d.v.s. toe up med short row toe och short row heel

MY OLDEST BROTHER took part of my sock knitting as a model. I've knitted myself a pair of plain socks in a yarn that's been laying around for to long. The color pattern was even worse than I thought, I'm not into this kind of stripind and dotting at all. But the socks fits good and I'm thinking of dyeing them in a more happy color later on. And by my brother taking part of the modelling, I also know that this size fits him pretty good. If he gets another centimeter or two. It may be useful in the future.


Garn: 59 grams of Love Baby- og hosegarn / Needles: 2,5 mm / Pattern: The base pattern from the Falling In Love, sock. Which means a toe up sock with a short row toe and a short row heel

10 comments:

  1. Enkelt är ofta det finaste! :)

    ReplyDelete
  2. Jamen, det blev väl jättebra!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jag gillar enkelt. Det är praktiskt att sticka framför tv:n eller så. Jag stickar mest enkelt, men ibland ger jag mig in på annat, som med min spetsstickning nu. Vad tänkte jag på?! (fast jag erkänner i smyg att jag gillar den, trots att jag måste räkna hela tiden)

    ReplyDelete
  4. Det var vitt. Men jag vill inte att det gulgröna ska förbli gulgrönt så jag kan inte färga om det. Ska blanda färgen med blått nästan gång jag ger mig på det.

    ReplyDelete
  5. Dette var flotte herresokker:)

    ReplyDelete
  6. Du må prøve sokkeoppskriften min! Toe-up sokker med god passform :) http://strikkekrok.blogspot.com/p/jettesokker.html

    Men jeg syns sånne sokker er fine jeg :)

    ReplyDelete
  7. supersnýgga!

    jag har en liten sak till dig i min blogg förresten=) kärlek!

    ReplyDelete