Tuesday, June 28, 2011

När tiden går och stickningen står still

TIDEN RULLAR PÅ och jag sitter på Ravelry och tittar på den här.



Det är hur många av mina tolv planerade stickningar jag hunnit med i år. Jag hade stora planer i början av året. Sedan kom jag av mig. Helt. Spann mer än vad jag stickade. Stickade andra saker än vad jag planerat. Fast mest stickade jag inte alls. Och nu börjar jag få lite panik över att jag inte har knåpat ihop. Stashen har inte minskat nämnvärt, vilket faktiskt var meningen tolvplaggsmålet.

Fast det är ju inget tvång, det där med att skapa. Snarare tvärt om. Ju friare desto roligare. Så jag har bestämt mig för att ta det hela med ro. Fortsätta spinna för att det är kul, sticka några varv här och där när jag känner för det och kanske kryssa i en ruta eller två till i det där diagramet för att jag tycker det är kul.

Den första ikryssade rutan är förresten en Shalom jag stickade i vintras men inte fått bloggad än. Resten av projekten to be hittar du här.

7 comments:

  1. Men herregud! Det är ju ett helt halvår kvar... ;)

    ReplyDelete
  2. Hedvig: Ha ha, så kan man se det. Men å andra sidan, det har gått ett helt halvår och allt som är klart är en väst... Fortsätter jag i den takten... Men men, ingen stress :)

    ReplyDelete
  3. Inga krav, då blir det inget, då blir det fel, i alla fall för mig. Så börja om!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag kan också känna sådan press. Jag har så mycket idéer i huvudet. Men det är ju inte alltid man orkar sticka. Det är ganska skönt och ligga i hammocken och slösurfa också.
    Känn ingen press. Det är ju meningen att det ska vara roligt att sticka.

    ReplyDelete
  5. Krav-stickning är inge' kul.
    Gör precis vad du känner för istället. :-)

    ReplyDelete
  6. Det låter klokt att ta det med ro, det bästa med en hobby är ju att man slipper prestera. Speciellt när det är en hobby som inte tar vansinnigt mycket plats, det hade ju varit värre att tex ha 12 orenoverade bilar stående eller nåt. Då är en garnstash ingenting i jämförelse!

    ReplyDelete
  7. nej skapandet ska ju inte vara något tvång, ta det lugnt! :)

    ReplyDelete