Sunday, June 12, 2011

Kära Saida!

(Jag läste Saidas spalt i Hemmets Journal slaviskt när jag var liten.)

Jag har tappat bort mitt stickfodral. Tippar, markörer, nålar, allt finns där. Fodralet är i genomskinlig plast, har en vit dragkedja och rosa tryck på ena sidan. Utan fodralet stannar mitt liv. Snälla hjälp mig!

Med vänliga hälsningar
Stickande sjöman


Mottaget via telepati en minut senare: 
Kära sjöman, 
Ditt stickfodral ligger i en korg. Det ligger någonting ovanpå fodralet så det kan inte ses utan att du lyfter på detta. Jag får en känsla av något hårt och blått.
Saida

Uppdatering tre minuter senare: 

Tack så hemskt mycket för hjälpen, Saida!
Du hade rätt, fodralet låg i en korg. Under mitt blå syskrin. Jag har letat i den korgen många gånger tidigare. Konstigt. Nu kan jag äntligen åka på WWKiP i Botansika!

Massor av tack
Den glada stickande sjömannen



Dear Saida! 
(An old late lady that used to help people to find what they've lost. Widley known in Sweden.)
I've lots my knitting case. My tip needles, stitch markers, sweing needles, all is in that case. It's made out of transparent plastic, got a white zipper and pink prints on one side. My life stops without that case. Please help me! 
Best regards A Knitting Seaman 

 Answer recieved throught telepathy one minute later:  

Dear seaman, 
Your knitting case is placed in a basked. There's something laying on top of it and you can't see the case without moving this thing. I get a feeling of something that's blue and hard. 
 Saida

Update three minutes later: 
Thank you so very much, Saida!
You're right, the case was laying in a basked. Beneth my blue sewing case. I've been looking in that basked many times before. Strange. Finally I can attend the WWKiP!
Lots of thanks
The happy knitting seaman



9 comments:

  1. Om vi inte skulle haft varan !!!

    ReplyDelete
  2. we are not made to be alone !!

    ReplyDelete
  3. Vilken tur att du fick hjälp att hitta dina verktyg. Kul att träffas i Botaniska idag. Har funderat en del på spinnandet och såg på hundarna som potentiella garnnystan när jag kom hem *ler*. Tar en sak i taget och utvecklar min stickning till att börja med. Hoppas vi syns ngn mer gång framöver - Maria

    ReplyDelete
  4. och det tror du på!!

    Det är nog inte du som är synsk!!!!

    Men mig frågade du aldrig...bara Saida----suck

    ReplyDelete
  5. Nej, han har ju inte det, han läser inte, aldrig faktiskt. Inte skönlitteratur iaf, bara sånt om celler och trams..;)

    Men jag har varit på biblan och bunkrat ljudböcker både fysiska och digitala som ska in på iPhonen. Har du förslag på något att lyssna på?

    ReplyDelete
  6. maloppa: Attans att jag är så allergisk mot hund. Hade varit kul att testa det där... Men börja samla. Bottenullen är bäst. De grövsta håren kan du hiva i soptunnan med en gång.

    lilian: Jamen det var ju inte JAG som var synsk, det var ju SAIDA. Lovar! Det var hon som telepaterade med mig.

    Anna: Jag gillar att lyssna på Bodil Mårtenssons böcker om Joakim Hill. Och Jo Nesbös böcker är okej de också.

    ReplyDelete
  7. Hej pa dej du glada sjöman! Jag tycker din blogg är störtskön! Du verkar ha en massa humor, och en skön inställning till stickning. Bara det att fraga Saida om var stickfodralet är.. Tienes arte, kapten beckbyxa, som man säger här i Bahía de Cádiz! alla tummar upp:D

    ReplyDelete
  8. Edit: Hej hej du Edit! Känner jag dig? Du har prickat in två väldigt interna grejor på väldigt liten yta och helt plötsligt får jag för mig att vi kanske träffats? Anyway, tack för smickret! ;)

    ReplyDelete