Sunday, June 26, 2011

En dag på Torpet

Bild: Visa Lisa

JAG VAR PÅ Torpet och hälsade på Lisa idag. Och Ulrika och Therese som kommit ner till tätbebyggda områden över midsommar. Och så Ida och Paulina. En god del av gänget från sticklägret förra sommaren.

Det blev obligatoriskt kramande med mördarhunden Rolff (amstaffen som är rädd för spindlar) och vårdslös kärlekskel med Evert (det förr så vilda monstret som vuxit upp en tämligen lugn och stilfull herre - fast med vissa masochistiska drag), stickande, massa klurande om hur det här mönstret faktiskt är konstruerat (vi kom fram till att mönsterskaparen skrivit fel) och lite spinnande. Och en spinnrocksdeal. Jag tror faktiskt att rocken kommer göra mer nytta hos sin nya ägare än hos mig, här har den mest stått och dammat det sista.

Fast helt planerat var inte försäljningen och i ren chock över att ha "blivit av" med rocken, gick jag hem och spann en härva garn på sländan. Den är nästan lika bra som min Louet. Jag döpte garnet till Puck det var så fult, (Puck betyder ful) men det får jag visa en annan dag.

11 comments:

  1. Tack för trevlig sällskap! Så roligt se er alla igen. Kram

    ReplyDelete
  2. Jag såg bilder både hos Ulrika och Lisa. Det såg ut som att ni har haft en fantastisk dag :)

    ReplyDelete
  3. Så. Härlig. Dag.Tusen tack för alla delar du har i hur glad ända in i märgen jag är efter idag!

    ReplyDelete
  4. En hääärlig dag var det!
    Kraam!

    ReplyDelete
  5. Åh vad trevligt det skulle vara att träffa er allehopa igen. Ses vi på årets upplaga av stickorgien? *hoppas hoppas hoppas*

    Var bara i Göteborg ett dygn och jag jag lovar, hade jag haft minsta chans till att träffas så hade jag hört av mig för att tvinga fram en date.
    Tagit vägen... ja du, det är resultatet efter en gastric bypass som jag gjorde april förra året,
    med väldigt lyckat resultat :).

    ReplyDelete
  6. Ahh jag är en jävel på att flörta, vem ska jag ringa???

    ReplyDelete
  7. Camilla: Ringa? Bättre du kommer hit och vickar lite på baken för honom. Det skulle han nog gilla :P

    ReplyDelete
  8. Hmmm lockande... kanske gört. Har under tiden påbörjat en skrivelse som påvisar behovet av att du måste närvara under dessa dagar, återkommer i ärendet.

    ReplyDelete
  9. Hej vännen, du har inte såld min spinnrock vad?
    Alt ordnar sig ser du väll.

    Kramar

    ReplyDelete
  10. Annuska: Jamen jag trodde du ville sälja spinnrockar?!?! Jag hjälpte dig bara lite på traven :P

    ReplyDelete